Rendkívüli Hírek:

2024 szeptember 25

Mennyit kell költeni a jó marketingre?

A címben feltett kérdés sokszor felmerül a vállalkozók életében, de nem sokan szeretnek beszélni róla. Ez ránk nem igaz. A cikkben alaposan körbejárjuk a témát. Eláruljuk, hogy mekkora marketingbüdzsét érdemes meghatározni, és ehhez milyen adatokat kell ismerni. Továbbá arra is kitérünk, hogy miért kell feltétlenül figyelembe venni az algoritmusok változásait.

A cél minden esetben az, hogy megtérüljön az online marketing esetében elköltött összeg. Érdemes élni a kiszervezés lehetőségével, és megbízható ügynökségre bízni a hirdetések készítését és kezelését. Ezzel a lépéssel teljes erővel a marketing gázpedáljára lehet taposni. A rövid bevezető után nézzük meg, hogy mennyit érdemes költeni.

A marketing bizony pénzbe kerül

A befektetett összegtől függ, hogy mennyi pénzt hoz a hirdetés. Ez azt jelenti, hogy nem lehet megtérülő az online marketing irreálisan alacsony költés mellett. Ha konkrét számokat akarunk nézni, akkor ez azt jelenti, hogy 50-100 ezer forint költésből nem lehet csodát tenni. Ekkora összegnél többnyire lehetetlen profitálni a marketingből. 

Minden esetben akkora marketingbüdzsét kell meghatározni, amely képes megtérülni. Ehhez feltétlenül ismerni kell az átlagos kosárértéket és az árrést. Ezek kulcsfontosságú adatok a marketing szempontjából. 

Nézzünk egy példát! 

Tegyük fel, hogy van egy termék, amelynek ára 20 ezer forint, az árrés pedig 40 százalék. Ez azt jelenti, hogy egy vásárlás esetében 8 ezer forintot lehet keresni. Alaposan végig kell gondolni, hogy mennyit lehet az árrésből a marketingre szánni. Továbbá figyelembe kell venni azt is, hogy a kiszervezés díjának is meg kell térülnie, hiszen nem szabad megfeledkezni az ügynökség munkadíjáról sem. 

Számoljunk kicsit, hogy jobban meg lehessen ezt érteni. Tegyük fel, hogy van egy 500 ezer forintos büdzsé. Ezúttal az árrés 40 százalék. Az ügynökség díja 300 ezer forint, a hirdetésekre költött összeg pedig 200 ezer forint. Ebben az esetben 6,25-ös megtérülés kell ahhoz, hogy a hirdetések által elért bevétel fedezni tudja a kiadásokat. 

Azonban 2,88-as megtérülés is elegendő ahhoz, hogy nullára jöjjünk ki, ha a 300 ezer forintos kiszervezési díj mellett 2 millió forint jut hirdetésekre. Lényegében ez azt jelenti, hogy ha valaki többet áldoz a marketingre, akkor értelemszerűen gyorsabban fog több pénzt keresni. 

Mennyit érdemes elkölteni? 

Általánosságban elmondható, hogy platformonként legalább 150-200 ezer forintot érdemes elkölteni. Ez már egy jó kiindulópontnak tekinthető. Azonban a marketingbüdzsét minden esetben úgy kell meghatározni, hogy ha esetleg nem jönnek az eredmények, akkor is 2-3 hónapon át fenn lehessen tartani. 

Ezt azért kell mindig belekalkulálni a folyamatba, mert a különféle platformok algoritmusváltozásai sok esetben belekavarnak a folyamatba. Szóval mindenre fel kell készülni, hiszen az online marketing világa folyamatosan változik.