2024 július 04

Így lesz a szavakból lineárisan növekvő bevétel

Manapság nem könnyű kitűnni a folyamatos információs zajban termékünkkel, szolgáltatásunkkal. Az online marketingesek gyakran küszködnek vele, hogy ne csak megtalálják ideális fogyasztói bázisukat, de meg is tudják szólítani őket. Nap, mint nap ugyanis annyi inger ér minket az internetes térben, hogy csak az igazán szembetűnő kampányokkal fogunk célba érni. A tartalommarketingnek pedig kulcsfontosságú szerepe van ebben. Cikkünkből kiderül miért!

Mi is az a tartalommarketing?

A tartalommarketing fogalma szerint egy olyan stratégia, amely a minőségi és releváns tartalom létrehozására összpontosít, hogy vonzó és értékes legyen a célközönség számára. Ennek eredményeként a fogyasztók hajlamosabbak lesznek elkötelezni magukat és megvásárolni a termékeket vagy szolgáltatásokat. A tartalommarketing részei közé tartozik például egy blogcikk, egy közösségi média poszt képpel és szöveggel, egy hírlevél, egy infografika, de akár még a vásárlói vélemények is. 

Sikerességének oka, hogy a modern fogyasztók igyekeznek egyre tudatosabb döntéseket hozni. Már nem valószínű, hogy megveszik az első terméket, ami szembe jön velük, helyette átfogó kutatást végeznek és tájékozódnak annak minőségéről, elérhetőségéről és átlagos fogyasztói áráról. A szükséges ismeretek fényében pedig olyan kereskedőt vagy szolgáltatót keresnek, akiben a leginkább megbízhatnak és ár-érték arányban a legjobb megoldást találják. 

Mitől lesz sikeres egy tartalom? 

A legtöbb vállalkozás már jelen van az online térben; rendelkezik saját honlappal, ahol találhatóak információk a termékeiről, közösségi média jelenléttel, ahol kommunikálhatja akcióit és visszajelzéseket kaphat vásárlóitól. Sokan azonban egyáltalán nem tudatosak tartalomstratégiájuk kialakításában. 

Egy jó tartalom releváns

Legyen szó egy blogcikkről, videóról, közösségi posztról vagy hírlevélről, fontos, hogy tartalmunk releváns legyen a célközönségünk számára. Ehhez pedig meg kell ismernünk az igényeiket, fájdalompontjaikat, amiket termékünk, szolgáltatásunk képes kielégíteni. Egy egyszerű példán keresztül ez így nézhet ki a gyakorlatban.

Tegyük fel, hogy tapadásmentes serpenyőt árulunk. Ezekből viszonylag sok márka elérhető a piacon, amelyek mindegyike nagyjából ugyanazt tudja. Hiába reklámozzuk magunkat azzal, hogy a mi serpenyőnk extra tapadásmentes, ez a potenciális vásárlóinknak nem sokat fog mondani. Ellenben, ha tudjuk, hogy a serpenyőinket kedvező áruk és egyszerű használatuk miatt gyakran veszik egyetemisták, fiatal felnőttek, megközelíthetjük ebből az irányból. 

„Neked is eleged van belőle, hogy a reggeli tükörtojás folyton leragad az ezeréves kolis serpenyőben? Vagy csak unod a hosszas sikálást a mosogató előtt? A mi serpenyőnkkel mindkettőt elfelejtheted, ráadásul a hétvégi bulira is marad pénz a zsebedben!”

Egy jó tartalom tudja a helyét a vásárlási folyamatban

A hirdetésszövegek csak bevonzzák a potenciális vevőket, az eladást a honlapon lévő tartalom és a vásárlói élmények fogják nyélbe ütni. Fontos ezért, hogy az értékesítési tölcsér minden szakaszára legyen egy megfelelő tartalmunk! Ez lehet egy jó termékleírás, elégedett visszajelzés vagy épp kosár emlékeztető a félbemaradt vásárlásról. 

Egy jó tartalom hatékonysága mérhető

Ahhoz, hogy tudjuk, jól működik-e egy tartalom vagy sem, fontos, hogy mérhető legyen a teljesítménye. A legegyszerűbb módszer erre például a Google Analytics, amely képet tud adni oldalunk látogatottságáról, a látogatók viselkedéséről, hány percet töltenek el az adott oldalon, milyen tartalomról lépnek ki és mi ösztönzi őket vásárlásra. Mérhetőség nélkül könnyen érezhetjük úgy, hogy fölöslegesen dolgozunk valamin, amiről aztán nem is tudjuk, hogy volt-e hatása a fogyasztói viselkedésre. 

Hol és hogyan használható a tartalommarketing bevételünk növelésére? 

Tartalommarketing a keresőoptimalizálásban

A tartalommarketing és az SEO kéz a kézben járnak. Az értékes és releváns tartalom létrehozása segít abban, hogy a weboldalunk előrébb soroljon a keresési eredményekben, ezáltal növelve az organikus forgalmat és a látogatók számát. Ebben a tekintetben tehát közvetlenül járulhat hozzá bevételünk növekedéséhez. 

Kapcsolat és brandépítés a közösségi médiában

Legyen szó a népszerű közösségi platformokról, videómegosztókról vagy épp podcastokról, egy dolog valamennyiben közös. Ez pedig az, hogy a fogyasztók azért látogatják őket, hogy kapcsolatot teremtsenek, információt szerezzenek számukra hiteles forrásoktól. Ez lehet a mi közösségi oldalunk, de akár influenszerek is, akik tesztelik és bemutatják a termékünket. 

A vásárlói véleményeknek itt van az egyik legnagyobb szerepe. Sokan ugyanis eleve meg sem vesznek bizonyos termékeket, ha nincs róluk megfelelő számú visszajelzés. Érdemes ezért biztatni ügyfeleinket, vásárlóinkat, hogy értékeljék szolgáltatásunkat és ezeket meg is kell osztani honlapunkon, közösségi profiljainkon. 

Ügyfélsimogatás email marketinggel

Ha már egyszer sikerült megszereznünk egy ügyfelet, vásárlót, ne engedjük el a kezét! Az email marketing hatékony eszköz lehet a továbbértékesítésben, például, ha kijön egy új típus, kiegészítő ahhoz a termékhez, amit megvásárolt korábban. De a meglévő ügyfelek fogékonyabbak az akciókra is. Illetve megtisztelve érezhetik magukat, ha valami újdonsággal őket keressük meg először, mielőtt kivinnénk azt a teljes piacra.  A tartalommarketing tehát egy igen sokszínű terület, ami folyamatos innovációt, odafigyelést és kreativitást igényel. Ha rászánjuk a megfelelő időt azonban sokszoros megtérülést hozh