Hogyan csökkenthetjük az iroda fenntartási költségeit?
Napjainkban a fenntarthatóság egyre nagyobb szerepet kap. Ez a környezetvédelem mellett pénzügyi szempontból is nagyon fontos. A növekvő költségeket okos megoldásokkal lehet ellensúlyozni, amelyek szerencsére ma már minden vállalkozás számára elérhetőek. Néhány egyszerű praktikával ugyanis nagy kiadásoktól mentesíthetjük magunkat.
A mindennapos működést kell felülvizsgálni
Az irodahelyiség üzemeltetéséhez rengeteg összetevő tartozik. Folyamatosan pótolni kell a fogyóeszközöket, gondoskodni a munkavégzéshez szükséges berendezésekről és még a rezsiszámlákat is fizetni kell. A web24.hu oldaláról mindent egyszerűen beszerezhetünk, ami elengedhetetlen a munkához. Persze felmerülhet a kérdés, hogy mégis hol lehet egyáltalán spórolni? Mire kell figyelni a beszerzés és az iroda kialakítása során?
Kezdjük a rezsiköltségekkel: az elmúlt években minden vállalkozó megtanulta, hogy egyik pillanatról a másikra el tudnak szállni az energiaárak. Szerencsére nem kell az iroda bezárásán gondolkodni, pár egyszerű praktikával rengeteget spórolhatunk.
Érdemes a nagyobb berendezésekkel kezdeni, mint amilyen a nyomtató is. Szinte mindenkinek szüksége van rá az irodában, ha meghibásodik, a munkafolyamatok hatékonysága, gyorsasága is veszélybe kerül. Ezért fontos, hogy olyan nyomtatót válasszunk, ami minőségi és energiahatékony egyszerre. Sokkal ritkábban kell az ilyen gépeket javítani, lassabban használódnak el az alkatrészek, ráadásul kevesebb áramot is fogyasztanak. Rövid és hosszú távon is sokat spórolhatunk velük.
Az energiafogyasztás csökkentéséhez hozzájárul az is, ha lecseréljük a hagyományos izzókat, odafigyelünk a hűtés-fűtésre, hogy csak akkor legyen ideális és kényelmes a belső hőmérséklet, ha dolgozunk. A kutatások szerint a 20 Celsius-fok lehet a megfelelő az irodákban. Ez alatt már kényelmetlen lesz a munkavégzés és akár egészségügyi problémákat is okozhat.
A fogyóeszközöket nagy mennyiségben érdemes pótolni
Az előző hónapok fogyasztása, rendelései alapján egyszerűen ki lehet számítani, hogy miből mennyire van szükség átlagosan havi szinten. Gondolunk itt a tollakra, noteszekre, mappákra, papírra és a higiéniai kiegészítőkre is.
Érdemes előre, nagy mennyiségben megrendelni őket, mivel így gyakran kedvezményt is kaphatunk rájuk. Kis helyen is elférnek, megromlani garantáltan nem fognak, idővel pedig úgyis felhasználjuk őket.
Minden beszerzést alaposan gondoljunk át
Fontos, hogy a legtöbb esetben nem a legolcsóbb jelenti a legjobb megoldást. A minőség, a megfelelő ár-érték arány sokkal fontosabb. Ha valami gyorsan elhasználódik, akkor hamarabb is kell pótolni, ami hosszú távon drágább is lehet, mint egy jó minőségű eszköz.
A kiadásokat érdemes folyamatosan monitorozni és minden lehetőséget megragadni arra, hogy optimalizálni tudjuk a költségeket. Néhány okos megoldással rengeteget spórolhatunk hosszú távon.