Az Egyesült Államokban javult a fogyasztói bizalom
Augusztusban javult a Conference Board gazdaságkutató intézet Egyesült Államokra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.
Augusztusban 103,3 pontra emelkedett az amerikai fogyasztói hangulatindex a júliusi 101,9 pontról. Szakértői várakozások átlagában romló, 100,9 pontos mutató szerepelt. Az index 100 pontos értéke az 1985-ös helyzetet tükrözi. Az index mindkét összetevője javult. Az aktuális helyzet értékelése 134,4 pontra emelkedett a júliusi 133,1 pontról. A várakozások mutatószáma pedig – amely a fogyasztók jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci helyzetre vonatkozó rövid távú, hathavi kilátásain alapul – 81,1 pontról 82,5 pontra nőtt.

Ez utóbbi mutató már a második egymást követő hónapban állt 80 pont fölött. Az ez alatt lévő szint általában közeledő recessziót jelez. Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a közgazdászok nagy figyelmet fordítanak a fogyasztói magatartásra, amikor a tágabb gazdaságot mérik.
Képek forrása: Shutterstock