A négy legfontosabb jelentés a héten
Sűrű hét volt a tőzsde számára. Döntött a Fed és jelentett pár hatalmas szereplő is. A cikk összefoglalja az Apple és a Pfizer vidám híreit, az AMD borúlátó előrejelzését, és a Starbucks részvényeinek zuhanását is.
Apple
Az Apple könnyedén felülmúlta az első negyedéves becsléseket, amikor csütörtökön a harangszó után bejelentette: A technológiai óriás 1,52 dollárt keresett részvényenként – szemben az 1,43 dolláros átlagos elemzői becsléssel – 94,8 milliárd dolláros eredmény mellett, ami túlszárnyalta az utcai konszenzust. Az Apple emellett megemelte osztalékát és 90 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási programot jelentett be.
Az eredményeket a vártnál erősebb iPhone-bevétel hajtotta, amely az Apple teljes értékesítésének több mint felét teszi ki. A szolgáltatási üzletág, beleértve az Apple TV+ és az iCloud értékesítését is a vártnál jobban teljesített.
„Örülünk, hogy a kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére rekordról számolhatunk be a szolgáltatások terén és az iPhone márciusi negyedévében, valamint hogy az aktív készülékek telepített bázisa minden idők legmagasabb értékét érte el” – mondta Tim Cook vezérigazgató.
A vállalat egy 90 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási tervet is bemutatott, és negyedéves osztalékát egy pennyvel, részvényenként 24 centre emelte.
AMD
Az Advanced Micro Devices részvényei szerdán 9%-ot zuhantak a második negyedéves bevételi előrejelzéssel kapcsolatban, annak ellenére, hogy az első negyedéves számai jobbak lettek a vártnál.
Az első negyedéves EPS 0,60 dollár volt, ami jobb, mint a 0,56 dolláros konszenzusos becslés, az 5,4 milliárd dolláros bevétel pedig felülmúlta az 5,3 milliárd dolláros előrejelzést.
A Bank of America azonban a lassú Q2-es értékesítési előrejelzések miatt a részvényt a korábbi „Vétel”-ről „Tart”-re minősítette vissza, és az előzetes 98 dollárról 95 dollárra csökkentette az árcélját.
A BofA „számos ellenszelet” lát a vállalat számára, beleértve a „fő rivális (Intel) agresszív árképzési/promóciós nyomását”, valamint az adatközpontok második félévi növekedésével kapcsolatos aggodalmakat, az AI gyorsítók gyenge pozicionálását, és korlátozott teret az ár/nyereség szorzó további bővítésére, amíg a bevétel „vissza nem gyorsul a történelmi szintre”.
Starbucks
A Starbucks szerdán 9%-ot zuhant, még a vártnál jobb második negyedéves eredmények után is. Az eredmény részvényenként 0,74 dollár lett, ami felülmúlta a 0,65 dolláros konszenzust, és a 8,7 milliárd dolláros bevétel is jobban sikerült a vártnál.
A számokat az észak-amerikai piac növekedése és a kínai fellendülés hozta. Az összehasonlítható bolti eladások, vagyis a legalább egy éve nyitva tartó üzletek eladásai 11%-kal emelkedtek.
A Starbucks az eredményhirdetésen megerősítette 2023-as kilátásait is. A JPMorgan szerint az eredmények erősek voltak, de a teljes évre vonatkozó előrejelzés valószínűleg nem elég a befektetők örömére, megjegyezve:
„Az emberek nagyon koncentráltak az amerikai eredményeket mérséklő „makrobizonytalanságra”, a kínai fellendülésre és a középtávú termelékenység növelését célzó különböző közeli költségberuházásokra, amelyek az F23-as várható emelkedés korlátozását szolgálták”.
A Morgan Stanley azt is feltételezte, hogy a befektetők valószínűleg többet akartak a vállalattól. Ami azonban az első negyedévet illeti, azt mondta, hogy a Starbucks „a legtöbb mérés szerint lenyűgöző negyedévet produkált”, és hogy „a legfontosabb alapvető mozgatórugók továbbra is érintetlenek”.
Pfizer
A Pfizer a vártnál erősebb első negyedéves eredményt jelentett: 18,28 milliárd dolláros bevétel mellett 1,23 dolláros részvényenkénti nyereséget ért el. A Wall Street 16,64 milliárd dolláros bevétel mellett 0,98 dolláros részvényenkénti eredményt várt.
Az árbevétel 29%-kal csökkent az előző évhez képest, mivel a Pfizer 77%-kal kevesebbet termelt a COVID-19 bevételéből. Mégis, a bejelentett 3,06B dolláros vakcinaértékesítés meghaladta az elemzői becsléseket, amelyek 2,6B dollárra vonatkoztak. A Paxlovid bevétele 4,07B dollár volt, szemben a 2,7B-ós elvárásokkal.
A Pfizer megerősítette egész éves előrejelzését, amely szerint a korrigált EPS 3,35 dollár lesz 69B dolláros bevétel mellett. A Paxlovid az egész éves forgalomban 8B dollárra számít.
A vállalat közölte, hogy a COVID-19 termék és az árfolyamhatások nélkül 7%-9%-os operatív bevételnövekedést vár az egész évre, és hogy a növekedés nagy része a második félévben várható.
Forrás: investing.com
Borítókép forrása: shutterstock