A Morgan Stanley 540 dollárra tette a Tesla célárát
Az elemzés
A Morgan Stanley több mint három év után először adott pozitív minősítést a Tesla-nak, és úgy gondolják, hogy Elon Musk cége „modellváltás” küszöbén áll az autók értékesítésétől a magas haszonkulcsú szoftver- és szolgáltatási bevételek generálásáig. „Ha csak a gépjármű-értékesítés szerint értékeljük a Tesla-t, akkor figyelmen kívül hagyjuk a vállalatba ágyazott technológiai vállalkozást” – írta jegyzetében Adam Jonas elemző, amikor a részvényeket a növekedő csoportba emelte, és 50 százalékkal feljebb, egészen 540 dollárra emelte a célárat. Ez a jelenlegi árfolyamtól további 22 százalékos emelkedésre utal. Ebben az évben már megduplázódott részvény értéke.
Jonas értékelése magában foglalja a Tesla hálózati szolgáltatásait, az energiatároló és a biztosítási vállalkozásokat valamint töltőrendszereket. Az autók internetre való kapcsolódási lehetősége is valódi pénzügyi bevételeket eredményezhet, és előfeltétele a vállalat további nyereségének kiaknázására – írta az elemző. A Tesla részvényei szerdán folytatták a hullámzást, a piac előtti kereskedésben 2,7 százalékkal 453,56 dollárra emelkedtek. A részvény 8,2 százalékot ugrott kedden, miután kiválasztották az S&P 500 indexbe való felvételre.
Önvezetés
Mi teszi különönözővé a Tesla-t a többi autó gyártótól? A Tesla a 3 hete bejelentette, hogy limitált számú Tesla-tulajdonos számára elérhetővé vált a „Full Self-Driving” funkció új, továbbfejlesztett verziója, a sofőrök pedig el is kezdték megosztani a képeket és videókat az újdonságokról éles használat közben.
Elon Musk augusztusban arról számolt be, hogy az új funkcióval alapjaiban írják át az önvezető technológiájuk szoftverarchitektúráját, ami ezután kettő helyett négy dimenzióban fogja érzékelni a világot. A negyedik dimenzió alatt azt értette, hogy a jármű a mesterséges intelligencia segítéségével előre kiszámítja, hogy mi fog történni, például megjósolja a többi jármű sebesség-, helyzet- és irányváltását.
Nehézségek
Kínában nem alakul úgy az eladás, mint ahogy azt eredetileg tervezték.
Kínában gyártott, Model 3 típusú személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla – jelentette a Hszinhua kínai állami hírügynökség a kaliforniai székhelyű amerikai vállalat hétfői közlésére hivatkozva. A szedánok kedden kelnek majd útra Európa felé, és várhatóan november végén érkeznek tengeri úton a belgiumi Zeebrugge kikötőjébe. A járműveket ezt követően egyebek mellett Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Portugáliában és Svájcban értékesítik majd.
A töltőhálózat
Az elektromobilitás egyik legnagyobb problémája a kiterjedt infrastruktúra felépítése. Jelenleg a Tesla az egyetlen autógyártó, amely világszinten kínál megoldást a supercharger hálózattal erre a problémára. Elon Musk kockáztatott, és hatalmas összegeket ölt ennek a rendszernek a kiépítésébe. Akkor is, ha ez rövidtávon hatalmas összegeket emészt fel, ami megijeszthet néhány befektetőt, hosszútávon sikert jelent. Ez a bátorság és ez az előrelátás az, ami hiányzik a német autógyártóknál, és úgy eleve a német cégeknél.