A Facebook csütörtökön egy új funkciót indít, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a bejegyzések fordított időrendi sorrendben jelenjenek meg, nem pedig algoritmus által rangsorolt tartalmakat.

A “Feeds” nevű eszköz egy külön fül a Facebook alkalmazásban, amely a felhasználók barátainak legújabb bejegyzéseit mutatja. A fő hírfolyam ezentúl “Home” néven lesz ismert, és inkább az emberek online szokásai alapján működő “felfedezőmotorként” fog működni. “A Facebook egyik leginkább kért funkciója, hogy az emberek ne maradjanak le az ismerősök posztjairól. Ezért ma elindítjuk a Feeds lapot, ahol külön-külön, időrendi sorrendben lehet látni a barátok, csoportok, oldalak és még sok más posztját” – mondta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója egy csütörtöki Facebook-bejegyzésben.

A Meta egyre inkább Zuckerberget tolja legújabb termékének arcaként, a cég alapítója több új funkciófrissítést is bejelentett a Facebookon. A cég az utóbbi időben több csúcsvezetőjét is elveszítette, a hosszú ideje vezető operatív igazgató Sheryl Sandbergtől Mike Schroepfer technológiai igazgatóig. Ez egy bólintás az egyszerűbb közösségi média élményre, ahol a hírfolyam inkább a barátok és a családtagok tevékenységére összpontosít. A termék nagyban kölcsönöz az Instagramtól, amelyet a Facebook 2012-ben vásárolt fel 1 milliárd dollárért. Korábban az Instagram kronologikus feedet mutatott a felhasználóknak, amelynek tetején a legfrissebb posztok voltak láthatóak, de a platform 2016-ban ezt elhagyta az algoritmus-alapú feed javára.

Az Instagram idén új beállításokkal vezette be újra a kronologikus feedet, amely a felhasználóknak először az általuk követett emberek legfrissebb posztjait mutatja. A Twitter hasonló funkcióval rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy az emberek beállíthassák az idővonalukat úgy, hogy csak az általuk követett emberek legfrissebb tweetjeit mutassa. A Facebook, a Google és más nagy technológiai cégek a szabályozó hatóságok éles ellenőrzése alatt állnak amiatt, ahogyan platformjaik átformálták a társadalmat. A legvitatottabb kérdések közé tartozik az emberek személyes adatainak felhasználása a legnagyobb érdeklődést kiváltó posztok, például az álhírek, valamint a célzott reklámok felerősítésére.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/07/21/facebook-launches-feeds-tab-that-shows-users-newest-posts-first.html