A Facebook anyavállalat, Meta új utakat nyit az Instagramon és a Messengeren történő reklámozásra, mivel a vállalat igyekszik megfordítani a bevételek csökkenő tendenciáját, ami nemrég a részvényárfolyamot 2019 eleje óta a legalacsonyabb szintre nyomta.

Egy hétfői, hirdetőknek szóló eseményen a Meta új módot mutatott be a hirdetők számára, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg az Instagram felfedező oldalán, amely a felhasználóknak a preferenciáik és rutinjaik alapján mutat tartalmakat, valamint azon Instagram influencerek profiloldalain, akikkel szerződést kötöttek. A Messenger üzenetküldő szolgáltatáson a Facebook egy olyan eszközt indít, amely gépi tanulási szoftver segítségével olyan hirdetéseket jelenít meg, amelyek célja, hogy “olyan embereket érjenek el, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolnak” – mondta Maz Sharafi, a Meta üzleti üzenetküldésért felelős marketing- és növekedési alelnöke. Sharafi megjegyezte, hogy “a fontos dolog itt az, hogy nem használjuk az üzenetek tartalmát a hirdetésekhez”, ami arra utal, hogy a vállalat nem fogja elemezni a Messenger-üzeneteket annak meghatározására, hogy mely hirdetések kapjanak helyet.

A bejelentések mindössze három héttel azelőtt történnek, hogy a Meta a tervek szerint közzéteszi harmadik negyedéves eredményjelentését, amely várhatóan a második egymást követő időszakban is csökkenő bevételt mutat. A vállalat lényegében az összes árbevételét a mobilhirdetésekből szerzi, amely üzletág idén az Apple adatvédelmi frissítései, valamint a pangó gazdaság és a TikTok növekvő konkurenciája miatt. A Meta részvényei idén értékük közel 60%-át veszítették el. A Meta a jövőbe tekintve a vállalat a virtuális valóság és a metaversus megjelenésére számít a növekedés előmozdításában. Most kezd kísérletezni azzal, hogy a hirdetők hogyan fognak létezni ebben a világban.

A Meta elmondta, hogy a kiterjesztett valóságot megjelenítő hirdetéseket teszteli az Instagram fő hírfolyamán és a Stories funkcióban – mondta Nicola Mendelsohn, a Meta globális üzleti csoportjának alelnöke a hirdetési eseményen. A legtöbb fogyasztó ma akkor tapasztalja az AR-t, amikor az olyan közösségi médiaszolgáltatásokon, mint a Facebook és a Snapchat, látott fotókat és videókat díszítő digitális szűrőkkel lép interakcióba. “Az AR-élményen keresztül a márkák arra ösztönözhetik az embereket, hogy ténylegesen kipróbálják és felpróbálják az adott terméket, vagy interakcióba lépjenek a környezetükből származó hatásokkal” – mondta Mendelsohn. Egy másik új lehetőség a vállalkozások számára az Instagramon a multiadvertiser ads nevű hirdetési termék, amely az eredeti hirdetés mellé kapcsolódó promóciók karusszelét mutatja a felhasználóknak. A Meta nem szolgáltatott árképzési részleteket egyik új ajánlatával kapcsolatban sem.

A Facebook egyik fő kihívása idén a Reels nevű TikTok-konkurensébe történő komoly befektetések voltak, mivel a rövid formátumú, vírusvideókhoz még nincs bevett hirdetési formátum. Hogy megpróbálja kihasználni a Reels növekvő népszerűségét, a Meta most debütál az úgynevezett post-loop hirdetésekkel, egy új hirdetési formátummal az alkotók és a vállalatok számára. Az alkotó a Reels között futtathatja ezeket a rövid videohirdetéseket partnereiről. Ez a funkció csak az alapvető Facebook-alkalmazásban érhető el. Emellett a vállalkozásoknak lehetőségük van arra is, hogy egy hirdetésekből álló körhintát ágyazzanak be az alkotó Reels aljára, ha az alkotó ezt jóváhagyja.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/10/04/facebook-is-selling-ads-in-new-places-on-instagram-and-whatsapp-.html