A Spirit Airlines a második negyedévről veszteségről számolt be, mivel az erős utazási kereslet és a magasabb viteldíjak nem voltak elegendőek a költségek emelkedésének leküzdéséhez.

A Spirit kevesebb mint két héttel azután számolt be az eredményekről, hogy bejelentette, megállapodott abban, hogy 3,8 milliárd dollárért eladja magát a JetBlue Airwaysnek, véget vetve ezzel a JetBlue és a Frontier Airlines között a Spiritért hónapokig tartó licitháborúnak. A Miramarban, Floridában működő Spirit 52,4 millió dolláros nettó veszteséget könyvelt el a június 30-án zárult három hónapra. A bevétel a pandémiát megelőző 2019-es évhez képest közel 35%-kal, majdnem 1,37 milliárd dollárra emelkedett. A kiadások több mint 66%-kal ugrottak meg a három évvel ezelőttihez képest. Az üzemanyagszámlája több mint kétszeresére nőtt.

Az utasok azonban többet fizettek a repülésért: az egy utasra, egy járatra jutó bevétel több mint 24%-kal, 140,61 dollárra nőtt 2019-hez képest, beleértve a díjakat is. A Spirit, más diszkont légitársaságokhoz hasonlóan, alacsony viteldíjakat kínál az utazóknak, és díjakat számít fel az olyan kiegészítőkért, mint a kézipoggyász és az ülésválasztás. A jelenlegi negyedévben a Spirit negatív 1% és pozitív 1% közötti adózás előtti árrésre számít, a floridai kapacitáskorlátokra hivatkozva. A Szövetségi Légügyi Hivatal idén tavasszal közölte, hogy több légiforgalmi irányítót vesz fel, hogy kezelni tudja az államban megnövekedett forgalmat.

A Spirit, a JetBlue és más nagy légitársaságok már visszavették növekedési terveiket, hogy elkerüljék a járatritkításokat, amelyeket idén a létszámhiány súlyosbított. Ennek ellenére a Spirit közölte, hogy a második negyedévben csaknem 10%-kal bővítette a repülést 2019 azonos időszakához képest. A harmadik negyedévben 14%-kal, az év utolsó három hónapjában pedig 25%-kal tervezi növelni menetrendjét a három évvel korábbihoz képest. A magasabb költségek más légitársaságokat is sújtottak, köztük a JetBlue-t is. A Sun Country fapados és szabadidős célú légitársaság hétfőn 3,9 millió dolláros veszteséget jelentett annak ellenére, hogy a bevételek közel 30%-kal megugrottak 2019-hez képest. A Mesa Air Group regionális légitársaság pedig, amely a United és más légitársaságok számára repül, 10 millió dolláros veszteséget könyvelt el az utolsó negyedévre, a pilótahiánnyal kapcsolatos magasabb költségekből eredő kihívások miatt.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/08/09/spirit-airlines-save-earnings-q2-2022.html