2024 április 25

Nem számít, hogy veszteségekről számolt be a Lucid

Az EV startup Lucid a tegnapi tőzsdezárást követően hozta nyilvánosságra harmadik negyedéves jelentését, a Lucid enyhe veszteségekről számolt be, azonban a modelljük iránti érdeklődés kifejezetten magasan alakult, ami kompenzálta a befektetőket. A negyedéves jelentés publikálását követően több mint 4 százalékos pluszba fordult a részvény, a hétfői kereskedési napot 2.2 százalékos pluszban zárta a papír.

Az autógyártó csekély negyedéves veszteségekről számolt be, azonban a Lucid Air iránti kereslet kifejezetten jól alakul, ami jelenleg még fontosabb egy startup számára, mint a tényleges eredmények.

A Lucid 232 ezer dolláros árbevételről, részvényenkénti 43 cent veszteségről számolt be. Fontos kiemelni, hogy az első modellek eladásából származó bevételek még nem szerepel a harmadik negyedév eredményei között, ugyanis október végén kezdődött meg az első Lucid Air modellek leszállítása.

Az elemzők előzetesen részvényenként 25 cent veszteséget becsültek, 2022 egészére vonatkozóan 1.7 milliárd dolláros árbevételt prognosztizálnak.

A Lucid arról számolt be, hogy a harmadik negyedév végén 13 ezer darab járműre érkezett foglalás, ami 1.3 milliárd dolláros potenciális árbevételt jelent a Lucid számára. Szeptember 30 óta a Lucid Air iránt komolyan érdeklődő, letétet is lehelyező potenciális vásárlók száma 17 ezerre nőtt. Ilyen számok mellett a Lucid elérheti 2022-ben a Wall Street 1.7 milliárd dolláros árbevételre vonatkozó becslését. A jelenlegi árfolyam mellett a Lucid részvényei a 2022-re becsült árbevétel több mint negyvenszeresén forognak.

A Lucid részvényei több mint 85 százalékot rallyztak az elmúlt egy hónap során, az emelkedésnek két fő katalizátora van: A Lucid október végén megkezdte első modelljének a kiszállítását, amely fontos mérföldkő egy EV startup életében. Padlógázzal száguld előre a Rivian, úgy látszik nincs megállás a múlthéten tőzsdére lépő EV startup számára, a Rivian emelkedése a Lucid árfolyamára is pozitív hatással lehet.

A Lucid első modellje a felsőkategóriás prémium elektromos autó, a Lucid Air. A modell listaára 69.900 dollárról indul, míg a modell csúcsverziója, a limitált számban gyártott Dream Edition 161.500 dollártól vihető haza. Ezért a pénzért a Lucid Motors 1080 lóerős teljesítményt és 520 mérföldes hatótávot ígér. A gyári adatok szerint az Air Dream Edition a 0-60 mérföldperórás sprintet 2.5 másodperc alatt abszolválja. A gyártó állítása szerint a körülbelül 300 mérföld megtételéhez elegendő töltöttségi szint eléréshez mindössze 20 perce lesz szüksége a Lucid Air-nek.

A Lucid Air nem titkoltan a Tesla csúcsverziói ellen indulna az EV versenyben, de a Lucid tervei szerint a közeljövőben alacsonyabb árfekvésű elektromos autókat is gyártanának. A Lucid személyében újabb potenciális vetélytársat kaphat a Tesla. A Lucid jelenlegi vezetője az a bizonyos Peter Rawlinson, aki egy évtizede aktívan részt vett a Tesla Model S kifejlesztéseben. A Lucid Motors részvényei július 26-án váltak nyilvánosan kereskedhetővé a Nasdaq-on, miután a Lucid még februárban egyesült a Churchill Capital Corp. IV nevű, erre a célra létrehozott SPAC-al.

Értékeltség szempontjából a Lucid értékes autógyártónak számít, annak ellenére, hogy még csak most kezdte meg a sorozatgyártást. A Lucid piaci kapitalizációja jelenleg körülbelül 72.6 milliárd dollár.

Forrás: Barron’s