Az Adobe a harmadik pénzügyi negyedévben a vártnál nagyobb bevételekre tett szert, azonban ez sem volt elég ahhoz, hogy az árfolyam ne forduljon le.

Az Adobe részvényei több mint 3 százalékos mínuszba fordultak a keddi tőzsdezárást követően, annak ellenére, hogy az amerikai szoftverfejlesztő cég a szeptember 3-al lezáródó harmadik fiskális negyedévre vonatkozóan a vártnál jobb eredményeket közölt. Az Adobe a Photoshop, az Illustrator, az InDesign szoftvereivel lett ismert, majd webtartalom-előállító alkalmazásaival, mint például a Dreamweaver és a Flash vált az iparág meghatározó szereplőjévé.

A harmadik pénzügyi negyedévre vonatkozóan az Adobe rekordmagas, 3.94 milliárd dolláros bevételről számolt be, ami 22 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos periódusához. A FactSet adatai szerint a Wall Street-i elemzők előzetesen 3.89 milliárd dolláros árbevétellel kalkuláltak. Az Adobe egy részvényre jutó korrigálatlan nyeresége 3.11 dolláron alakult, ami szintén felülteljesítette a 3.01 dolláros előzetes várakozásokat.

Az Adobe részvényei a jelentést követően több mint 3 százalékos mínuszba fordultak, az árfolyam a 645.89 dolláros záróértékről elérte a 620 dollár környéki szinteket is.

Az Adobe részvényei több mint 40 százalékkal emelkedtek az elmúlt 6 hónap során, a negyedéves jelentései sorra a vártnál jobban alakultak. Elképzelhető, hogy az újabb, vártnál erősebb negyedéves jelentés lehetősége már előzetesen beépült az árfolyamba, s ezt követően a profitrealizálások következtében húzódott vissza az árfolyam.

„Az Adobe egy újabb kiemelkedően jó negyedéven van túl, a Creative Cloud, a Document Cloud és az Experience Cloud továbbra is átalakítja a munkát, a tanulást és a szórakozást ebben a digitális világban.” mondta Shantanu Narayen vezérigazgató a negyedéves jelentés publikálását követően. A hamarosan nyugdíjba vonuló John Murphy pénzügyi igazgató elmondta, hogy a pandémia következtében rohamtempóban elterjedő távmunka felgyorsította az átállást a papír alapú dokumentumokról a digitálisakra.

Az Adobe negyedéves eredményei minden szegmensben felülmúlták az előzetes várakozásokat. A „Digital Media” részleg bevétele 2.87 milliárd dollárra nőtt, ami 23 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ebbe beletartozik a „Creative” programcsalád bevétele, ami 2.37 milliárd dollárt tett ki, ez 21 százalékos növekedést jelent, illetve még a felhőszolgáltatásokból származó bevétel is ide tartozik, amely 493 millió dollárt tett ki a negyedévben, ez 31 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A „Digital Experience” szegmens bevétele 985 millió dollárra duzzadt, ami 26 százalékos növekedést jelent. A negyedik negyedévre vonatkozóan az Adobe 4.07 milliárd dolláros bevételt prognosztizál.