Az amerikai használt autó piacon tovább csökken a kereslet mértéke és ezáltal az árak is, azonban meredeken emelkedik azoknak a száma, akik nem tudják kifizetni a havi törlesztőrészletet a Fed kamatemeléseit követően.

Egy friss kutatás szerint a Federal Reserve kamatemeléseit követően a használt autók csökkenő árainak ellenére is nő azoknak a száma, akik nem tudják fizetni az autókra felvett hitelek törlesztőrészleteit.

A Cox Automotive elemzése szerint a használt autókra felvett hitelek átlagos törlesztőrészlete elérte a havi 551 dollárt, ami 47 százalékkal magasabb, mint a 2019-es átlag. A Cox Automotive várakozásai szerint a havi törlesztőrészletek átlagos összege tovább emelkedik, és az év végére akár az 570 dolláros szintet is elérheti, majd a növekvő tendencia várhatóan 2023-ban is folytatódik.

Jonathan Smoke, a Cox Automotive vezető közgazdásza szerint a Fed agresszív, infláció leküzdésére irányuló politikája felgyorsítja a „megfizethetőségi válságot” a használt járművek piacán. Hozzátette, hogy a magasabb kamatlábak, valamint egy esetleges recesszió csak olaj lenne a tűzre.

A szektor meghatározó szereplője, a Carvana az idei harmadik negyedév során mindössze 102 570 használt jármű értékesítéséről számolt be, ami a tavalyi év azonos periódusában látott 117 564 eladásához képest jelentős csökkenést jelent. Jelentősen visszaesett a használtautók iránti kereslet mértéke, Michael Ward autóipari szektorral foglalkozó részvényelemző szerint a harmadik negyedévben a használtautó-eladások 13 százalékkal csökkentek tavalyhoz képest az Amerikai Egyesült Államokban.