2024 április 19

Az Adobe a vártnál jobb negyedéves eredményekről számolt be

Az Adobe részvényei szép emelkedést mutattak fel a csütörtöki kereskedés utáni after marketben, miután az amerikai szoftverfejlesztő cég a június 4-el bezáródó második fiskális negyedévre vonatkozóan a vártnál jobb eredményeket közölt. Az Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign szoftvereivel lett ismert, majd webtartalom-előállító alkalmazásaival, mint például a Dreamweaver és a Flash vált az iparág meghatározó szereplőjévé.

A második pénzügyi negyedévre vonatkozóan az Adobe 3.84 milliárd dolláros bevételről számolt be, ami 23 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti bevételhez képest és felülteljesíti a vállalat előzetes 3.72 milliárd dolláros becslését. Az egy részvényre jutó korrigált bevétel 2.32 dollár lett.

Az Adobe részvényei a jelentést követően több mint 3 százalékos pluszban is voltak, az árfolyam elérte az 568 dolláros szintet.

Az Adobe negyedéves eredményei minden szegmensben felülmúlták az előzetes várakozásokat. A „Digital Media” részleg bevétele 2.79 milliárd dollár volt, ami 25 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ebbe beletartozik a creative programcsalád bevétele, ami 2.32 milliárd dollárt tett ki, ez 24 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. Illetve még a felhőszolgáltatásokból származó bevétel is ide tartozik, amely 496 millió dollárt tett ki a negyedévben, ez 30 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A „Digital Experience” szegmens bevétele 938 millió dollárosra duzzadt, ami 21 százalékos növekedést jelent. Előzetesen a vállalat 18 százalékos növekedést becsült a szegmensben.

Az Adobe azt is közölte, hogy a negyedév során mintegy 2.1 millió saját részvényt vásárolt vissza.

A harmadik fiskális negyedévre vonatkozóan az Adobe 3.88 milliárd dolláros bevételt prognosztizál. Ez részvényenként 3 dollár bevételt jelentene. A Wall Street-i elemzők 3.83 milliárd dolláros bevételt becsülnek. A vállalat a „Digital Experience” szegmensben 21 százalékos növekedéssel számol.

„Az Adobe kiemelkedően jó második negyedéven van túl. A Creative Cloud, a Document Cloud és az Experience Cloud továbbra is átalakítja a munkát, a tanulást és a játékot ebben a digitális világban” – mondta Shantanu Narayen, az Adobe vezérigazgatója.

Az Adobe részvényei idén több mint 13 százalékos pluszban vannak, az elmúlt egy év során több mint 35 százalékkal erősödött a részvény árfolyama.