A koronavírus járvány enyhülésével jelentősen elemelkedett a hitelkártya kibocsátás, az OTP Banknál tavaly az előző évhez viszonyítva 33 százalékos emelkedést regisztráltak, 2022-ben pedig éves szinten 10 százalékos növekedésre számítanak. Az igénylések számának alakulását a jellemzően tavasszal, nyáron, valamint ősszel meghirdetett értékesítési akciók befolyásolják, különösen májusban, júniusban élénkül meg a forgalom. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek egyre tudatosabban használják ki a konstrukció előnyeit, és egyre több helyen fizetnek hitelkártyával.

Az OTP Bank adatai szerint az ügyfelek elsősorban a mindennapi élelmiszervásárláskor fizetnek hitelkártyával, de kiemelkedően gyakran használják ezt a megoldást a benzinkutakon, a divatáru üzletekben, az egészségügyi termékeket áruló boltokban, utazásra, barkácsáruházakban, lakberendezési centrumokban, illetve elektronikai szaküzletekben is. Az érintéses fizetési lehetőség bevezetésével és az elfogadói hálózat dinamikus bővülésével összefüggésben a pénzintézet tapasztalata, hogy összegtől függetlenül szinte minden vásárlási szituációban használják hitelkártyájukat a tulajdonosok.

Az OTP Bank ügyfelei által kezdeményezett vásárlási tranzakció átlagos összege 8400 forint, de a felhasználási helyszínekhez, helyzetekhez hasonlóan ebben is jelentős szórás figyelhető meg, az elköltött összeg alkalmanként a párszáztól a több százezer forintig terjed. Az OTP Bank ügyfeleinek kétharmada a szerződéskötést követő 60 napon belül használni kezdi a kártyáját, amit a hitelintézet akciókkal is támogat.

„Az előnyöket azok az ügyfelek tudják jól kihasználni, akik betartanak néhány fontos szabályt. A hitelkártyájukat csak vásárlásra használják, a határidőket pontosan megtartva fizetik vissza a tartozásukat. Így nem kell kamatot fizetniük, és akár 45 napig ingyen használhatják a bank pénzét, miközben a hitelkártya használatával olyan kedvezményekhez is hozzájutnak, mint például a pénzvisszatérítés, amit egy betéti kártyával nem kapnak meg” – mondja Györkei Krisztián, az OTP Bank fogyasztási hitelek termékfejlesztési vezetője.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a tulajdonosok az elmúlt években egyre tudatosabban használják a hitelkártyájukat, igyekeznek maximálisan kihasználni a konstrukció kínálta lehetőségeket, előnyöket és folyamatosan növekszik azoknak a száma, akik időben törlesztik vissza hitelkeretüket.

A tudatosság azonban nem csak a pénzintézet ügyfeleire jellemző, hiszen az OTP Bank megbízásából készített országos kutatás[1] eredménye szerint a hitelkártyát használók elsöprő többsége, 90 százaléka rendszeresen vagy alkalmanként figyeli a jóváírásokat, több mint háromnegyede pedig az internet- vagy mobilbankban követi a kiadásait, hogy mindig képben legyen aktuális pénzügyi helyzetével kapcsolatban.

Györkei Krisztián hozzátette, hogy a szezonális akciók mellett a hitelkártya használat kényelmét és a személyes pénzügyek nyomonkövethetőségét támogatják az OTP Bank online elérhető szolgáltatásai is, hiszen az ügyfeleknek lehetőségük van követni meglévő hitelkártyájuk költéseit, vagy akár beállíthatják az utólagos  részletfizetést is internetbankon keresztül.

[1] Forrás: Pulzus kutatás, Célcsoport: 18 éven feletti magyar lakosság, adatgyűjtési időszak: 2022.08.29.-2022.09.21., a kutatás elemszáma: 1107 fő

OTP Bonus és OTP Bonus Gold Hitelkártyával THM: 43,0%, 44,7%. A tájékoztatás nem teljeskörű és nem minősük ajánlattételnek. A Bank, a hitelbírálat és a kondíciók módosításának jogát fenntartja. A THM meghatározása az aktuális feltételek, illetve a hatályos jogszabályok figyelembevételével történt,