2024 április 25

Téli gumi elektromos autókra

Európa vezető abroncsgyártója, a Continental 2013 őszétől új téli gumiabronccsal bővíti termékportfolióját, amelyet kifejezetten az elektromos meghajtású személygépkocsik számára fejlesztett ki. Egy hagyományos téli abroncshoz képest az új Conti.eContact™ Winter 30%-kal alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkezik, de ugyanolyan kiemelkedő teljesítményt nyújt, mint a Continental téli portfoliójába tartozó bármelyik másik téli gumiabroncs. „Normál” társaihoz hasonlóan az új abroncs is optimális fékteljesítménnyel büszkélkedhet vizes úton, valamint egyedülálló védelmet garantál a vízre felúszás kialakulásával szemben. A fejlesztések során a mérnökök a lehető leghosszabbra tervezték az abroncs futásteljesítményét. Az új abroncs nem csak az elektromos autók, hanem a hibrid meghajtású gépjárművek technikai igényét is kielégíti. Az igen keskeny, és viszonylag nagyméretű gumiabroncs elsőként 195/55 R 20-as méretben kerül majd a piacra. Az új Conti.eContact™ Winter oldalfal-kialakítása látványos előnyöket kínál a személygépkocsik számára a gördülési ellenállás terén.

A gördülési ellenállás csökkentésével a Continental célja az volt, hogy mérsékelje az elektromos járművek energiafogyasztását a hatótávolságuk növelése érdekében. Ez télen különösen fontos szempont, hiszen az autónak több energiára van szüksége a fűtési és a világítási rendszerek fokozottabb használata miatt, mint nyári körülmények között. Az elektromos személyautók terjedésével növekszik majd a fogyasztók energiamegtakarítási igénye is, hiszen a felhasználók egyre rövidebb töltési időt és folyamatosan csökkenő energiafelhasználást szeretnének elérni 100 km-es út megtétele során. A Continental üdvözli az elektromobilitás trendjének erősödését, ami kétségkívül az egyik legfontosabb folyamat az autóipar jövőjében. A Continental, mint az autóipar egyik legnagyobb beszállítója, nem csupán az abroncsok fejlesztése révén kíván aktív szerepet vállalni az elektromos közlekedés terén, hanem például különböző akkumulátorrendszerek, elektromos irányítási rendszerek, energiavisszanyerő fékrendszerek, és számos más, a gépjármű belső terében elhelyezkedő eszközök kifejlesztésével és gyártásával is.