A Közlekedési Minisztérium szerdán szigorúbb szabályokat javasolt arra vonatkozóan, hogy a légitársaságoknak mikor kell kártalanítaniuk az utasokat a törölt vagy késett járatok miatt, ami a Covid-19 után megnövekedett panaszok miatt történt.

A légi utasok jelenleg visszatérítésre jogosultak, ha járatukat törlik, vagy “jelentősen” megváltoztatják. Az ügynökség azonban nem határozta meg, hogy mi számít jelentős változásnak. A közlekedési minisztérium most azt javasolja, hogy ezt úgy határozzák meg, hogy az indulási vagy érkezési idő belföldi járatok esetében legalább három órával, nemzetközi járatok esetében pedig legalább hat órával eltér. Az utasok akkor is jogosultak lennének visszatérítésre, ha az útvonal megváltozik, vagy ha csatlakozást adnak hozzá, valamint ha a repülőgép cseréje “jelentős romlást” okoz a kényelmi vagy egyéb jellemzőkben.

Pete Buttigieg közlekedési miniszter az elmúlt hetekben nyilvánosan elmarasztalta a légitársaságokat a járattörlések és késések megnövekedett száma miatt, miközben az iparág vezetői és a Szövetségi Légügyi Hivatal ujjal mutogatott a hibásakra. Néhány demokrata törvényhozó jobb fogyasztóvédelmet követelt a légi utasok számára. A légitársaságok visszatérítésével kapcsolatos panaszok tették ki a DOT által 2020-ban regisztrált 102 560 panasz 87%-át, és a 2021-es 49 958 panasz mintegy 60%-át. A DOT azt is javasolta, hogy a légitársaságok kötelesek járatjóváírásokat vagy utalványokat adni lejárati dátum nélkül, ha az utasok nem tudnak repülni a Covid-19 miatt, beleértve a lezárásokat, utazási korlátozásokat vagy személyes egészségügyi okokat. “Amikor az amerikaiak repülőjegyet vásárolnak, biztonságosan, megbízhatóan és megfizethető áron kell eljutniuk a célállomásukra” – mondta Buttigieg egy sajtóközleményben.

Az Airlines for America, amely olyan nagy légitársaságokat képvisel, mint az American, United, Delta, Southwest, JetBlue és mások, nem kívánt nyilatkozni. A járvány és a légi utazási kereslet visszaesése arra késztetett néhány légitársaságot, hogy rugalmasabbá tegyék jegyeiket. Az American, a United és a Delta például 2020-ban megszabadult a jegyváltási díjaktól a standard turistaosztályú jegyek esetében. A múlt héten pedig a Southwest, amely a világjárvány előtt sem számított fel jegyváltási díjat, közölte, hogy az általa kibocsátott utalványok soha nem járnak le. A DOT által javasolt szabályokról 90 napig lehet véleményt nyilvánítani.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/08/03/transportation-department-proposes-stricter-rules-for-airline-refunds-after-complaints-surge.html