A Lego csoport bevétele 13 százalékkal 43,7 milliárd dán koronára (2154 milliárd forint) nőtt tavaly.

A működési eredmény 12,9 milliárd dán koronát tett ki 2020-ban, 19 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég közlése szerint minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése; különösen nagy mértékben erősödtek Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben. Niels B. Christiansen vezérigazgató a közleményben elmondta: nagyszabású beruházásokat hajtottak végre az elmúlt két évben, amelynek eredményei tavaly kezdtek beérni, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén.

A következő években tovább növelik a beruházásokat, melyekkel továbbra is az innovatív játékra, a márkára, a digitalizációra és a kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére fókuszálnak – tette hozzá. A játékgyártó tavaly 134 új üzletet nyitott, ebből 91-et Kínában, így üzleteik száma világszerte 678-ra emelkedett. A vállalat további 120 üzlet megnyitását tervezi 2021-ben, ezekből 80-at Kínában – tették hozzá. A csoport mintegy 3,2 millió rászoruló gyermeket ért el a játékon keresztüli tanulást népszerűsítő kezdeményezéseivel – jelentették be. A vállalatot 1932-ben Ole Kirk Kristiansen alapította a dániai Billundban, és a neve a dán Leg GOdt szavakból áll, amelyek jelentése “Játssz jól”.