A Spotify felhasználók az Egyesült Államokban mostantól több mint 300 000 különböző hangoskönyvcímet vásárolhatnak és hallgathatnak meg – jelentette be a vállalat kedden.

A streaming cég a hangoskönyvek piacán való megjelenése a legújabb kísérlet arra, hogy a platformot egyablakos audio-szolgáltatóvá tegye. A Spotify 2015-ben vezette be a podcastokat, és a második negyedéves eredményjelentése szerint mostanra már több mint 4,4 millió podcastot kínál. A vállalat azért döntött a hangoskönyvek bevezetése mellett, mert azok “jelentős, kiaknázatlan piacot” jelentenek – mondta Nir Zicherman, a Spotify alelnöke, a hangoskönyvek globális vezetője a keddi közleményben. Zicherman szerint ez a szegmens évről évre mintegy 20%-kal növekszik, annak ellenére, hogy a jelenlegi könyvpiacnak mindössze 6-7%-át teszi ki.

A lépés egyben a Spotify-t az Amazonnal való közvetlenebb versenybe is helyezi. A Spotify-felhasználók, akik hangoskönyveket szeretnének hallgatni, megtalálhatják azokat a keresőben, a könyvtárban és a honlapjukon található kurátori ajánlásaikban. A hangoskönyvek a lejátszás gomb felett egy zár ikon jelzi, hogy meg kell vásárolni őket. Ha egy könyvet megvásároltak, a felhasználók könyvjelzővel jelölhetik a helyüket a hangoskönyvben, szabályozhatják a hallgatás sebességét, és letölthetik a tartalmat offline hallgatáshoz. A Spotify azt tervezi, hogy a kezdeti amerikai bevezetés után újabb piacokon is bevezeti a hangoskönyveket, és új funkciókkal bővíti azokat.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/09/20/spotify-announces-launch-of-audiobooks-for-us-listeners.html