A kelet-közép-európai régióban Magyarország kifejezetten úttörő szerepet játszik az elektromos autók térnyerésében, fontos piacnak számít, ezt bizonyítják a MINI és a BMW hazai eladásai is – közölte Salgó András a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója, amikor bemutatták a MINI márka teljesen megújult változatait.

Németh Balázs, a MINI márkavezetője elmondta: a magyar vásárlók kifejezetten nyitottak az elektromos modellekre.

Ismertetése szerint az év első 5 hónapjában 53 teljesen elektromos MINI-t és 51 teljesen elektromos BMW-t adtak el Magyarországon.
A 2021-ben eddig értékesített elektromos autók számát tekintve ezzel a Mini a 6., a BMW pedig a 7. helyen áll itthon, de ha a cégcsoport számait együtt nézik, akkor a 4. helyen vannak a január-május időszakban.

Németh Balázs elmondta azt is, hogy 2025 lesz az utolsó olyan év, amikor a MINI márka autói belsőégésű motorral jelennek meg, 2030-ra pedig teljesen elektromossá válik az összes modelljük. Jelenleg egy teljesen elektromos modelljük van, ez a MINI Cooper SE, 2023-ban pedig már a MINI Countryman is elérhető lesz elektromos hajtással.

A magyarországi bemutatón elhangzott, hogy kívül és belül teljesen megújultak a MINI 3 ajtós, 5 ajtós és Cabrio változatai, melyekhez alapfelszereltségként jár már a LED-technológiás első fényszóró is. A legolcsóbb 3 ajtós modell 6 millió 990 ezer forinttól kezdődik. Az elektromos MINI 10 millió 995 ezer forint, de 2,5 millió forintos állami támogatással vásárolható meg ismertette a távirati iroda.

Magyarországon 3514 BMW-t és 366 MINI-t adtak el tavaly. Legsikeresebb a BMW 3-as sorozat volt, ebből 543 darabot értékesítettek. A tavaly bemutatott, teljesen elektromos MINI-ből pedig 75 darabot vásároltak 2020-ban.

A BMW márka értékesítése Magyarországon 5 százalékkal csökkent 2020-ban.