A legtöbb budapesti ismeri és kedveli a MOL Bubit. Sőt a fővárosi közbringát a vidéken élők többsége is trendi, a kerékpáros kultúra támogatását célzó megoldásnak tartja – derül ki a MOL megbízásából készített, nemrég nyilvánosságra hozott kutatásából. A fővárosi közbringarendszer 2014 szeptemberében indult el 76 gyűjtőállomással és 1100 almazöld kerékpárral.

A MOL Bubi közbringarendszer több, mint féléve a budapesti közlekedés szerves része, minden második felhasználó a közösségi közlekedés hagyományos eszközeiről pártolt át a kerékpározásra. A felmérésből az is kiderült, hogy a felhasználók szerint a MOL Bubi elsősorban az alkalmi biciklisek (59%) és a turisták (50%) számára ideális, akik vagy nem akarnak egy-két megállóra tömegközlekedési eszközre szállni, vagy inkább két keréken néznék meg a várost.

mol bubi kerekpar budapest 1

A kutatásból kiderül, hogy a MOL Bubi használók 24 százaléka az autó helyett választja a biciklit a városi közlekedéshez. A MOL Bubi felé az egyik legfontosabb teljesült elvárás éppen az volt, hogy csökkentse a fővárosi dugókban torlódó autók számát. Ezen kívül a használók még azt is kiemelték, a MOL Bubi használatával nem kell menetrendhez alkalmazkodniuk, sőt sportosan közlekedhetnek, és védhetik a környezetet is.

A MOL Bubi legnagyobb előnyeként a felhasználók a jó lefedettséget és a gyorsabb, könnyebb, jobb városi közlekedést emelték ki, míg az emberek többsége továbbra is negatívumnak tartja a kerékpárok súlyát és nehezen hajthatóságát. Mindaddig, ameddig nem próbálták ki. A felmérés ugyanis rámutat arra is, hogy a MOL Bubi használók gyakorlati tapasztalata felülírja ezeket az előítéleteket. A kutatásban résztvevő minden második budapesti hangsúlyozta, hogy szívesen kipróbálná a MOL Bubit, ha olcsóbb lenne.

mol bubi kerekpar budapest 2