Az Apple egyik legnagyobb külsős gyártójaként ismerté vált Foxconn három elektromos járművet is bemutatott hétfőn.

Az Apple egyik legnagyobb külsős gyártójaként ismerté vált Foxconn hétfőn bemutatta az első három elektromos járművének prototípusát. A tajvani cég megreformálná az EV szektort, az okosjárműveket és a kiszervezést helyezné előtérbe.

A tajvani székhelyű Hon Hai Precision Industry, ismertebb nevén a Foxconn hétfőn három elektromos jármű prototípusát is bemutatta, ezen járművek az Model C, a Model E és a Model T nevet kapták. A Foxconn célja, hogy az EV törekvéseiket 2025-2026-ra egy közel 75 milliárd dollár értékű üzletággá fejlesszék ki.

A tajvani tőzsdén jegyzett Hon Hai Precision részvényei 7.6 százalékos pluszban vannak idén, míg az elmúlt egy év során több mint 30 százalékkal nőtt a részvények értéke.

A hétfőn bemutatott prototípusok közül a Model C egy SUV, a Model E egy az olasz Pininfarina által tervezett luxus szedán, míg a Model T egy busz. A 7 személyes Model C várhatóan leghamarabb 2023-ban léphet piacra, listaára várhatóan 30 ezer euró környékén indul. A gyártó ígérte szerint a Model C és a Model E hatótávja is 700 kilométer környékén lesz. A Model T ismerős márkajelzés lehet az autóiparban jártas olvasók számára, a Ford egyik legnépszerűbb modellje hallgatott a Ford T Model névre.

A Foxconn már 2020-ban bejelentette, hogy a iPhone-ok mellett a vállalat új vizekre evezne, szeretne és elektromosautó-gyártóvá, és szoftver, valamint alkatrész-beszállítóvá válni.

A kiszervezés (outsourcing) az autóiparban viszonylag ritka még, harmadik felek csak kevés autót szerelnek össze. De előfordul, például a Magna International személyében. Az autóalkatrész-beszállító járműveket tervez és gyárt olyan EV startupok számára, amelyek nem engedhetik meg maguknak a saját gyártás költségeit. Egy jó példa a helyzetre a Fisker. A Fisker első modelljét, az Ocean nevű SUV-ot várhatóan a jövő év végén kezdik el gyártani. Az Ocean gyártásáért a Magna International felel majd, míg a Fisker második járművét pont a Foxconn gyárthatja majd 2023 végén.

Egyelőre azonban még mindig kérdéses, hogy az autóiparban láthatunk e valaha olyan mértékű kiszervezést, mint az élet többi területén.