A tervek szerint a kapacitásbővítés akár 45 százalékkal is növelhetné két pekingi Mercedes-Benz gyár kibocsátását.

A Daimler AG fő kínai közös vállalkozása (joint venture), a Beijing Benz Automotive (BBAC), a BAIC Motor-al együttműködve plusz műszak és plusz munkanapok bevezetését tervezi kettő pekingi Mercedes-Benz gyárában. A fejlesztésék eredményeként akár 45 százalékkal több Mercedes-Benz modell hagyhatná el a két gyár futószalagjait- derült ki a BAIC Motor kínai weboldalán hétfőn nyilvánosságra hozott dokumentumból.

A stuttgarti Daimler-nek 49 százalékos tulajdonában álló Beijing Benz Automotive-nak a tervezett kapacitásbővítéséről már a múlt hónapban tájékoztatást adtak. A fejlesztés azért szükséges, mert a BBAC luxusjárművei iránti kereslet jelentősen megnőtt a világ legnagyobb autópiacán, nevezetesen Kínában. A Daimler a kínai közös vállalkozásan keresztül több autót ad el Kínában, mint Németországban és az Egyesült Államokban együttvéve.

Tavaly a Beijing Benz Automotive rekordmagas, 611 000 darab autót adott el, ami 8 százalékos növekedést jelentett a 2019-ben 567 ezer darab eladott járműhöz képest. A vállalat azt mondta korábban, hogy a két pekingi gyár kapacitása körülbelül évi 520 ezer darab lehet. A BBAC-nak Pekingben egy külön elektromos autók gyártására specializálódott gyára is van, aminek a kapacitása évi 150 ezer elektromos autó.

A kapacitásbővítésről szóló dokumentum szerint a Beijing Benz Automotive mindkettő pekingi üzemében évi 312 napra növelik a munkanapok számát. Eddig az MRA nevű gyár évente 290 napon, az MFA nevű gyár évente 250 napon termelt. A plusz munkanapok bevezetése mellett egy új, 7.5 órás plusz műszak bevezetését is tervezik. Azonban az nem derült ki a dokumentumból, hogy mely modelleket tervezik nagyobb számban gyártani.

A Beijing Benz Automotive-t 49 százalékban tulajdonolja a Daimler AG, 51 százalékban a BAIC Motor. A BAIC Motor anyavállalata, a BAIC Group birtokolja a Daimler AG 5 százalékát.

A hongkongi tőzsdén jegyzett BAIC Motor részvényei több mint 5 százalékkal emelkedtek, miután a Reuters hétfőn publikálta a gyárak kapacitásának bővítéséről szóló híreket.

A Daimler jövőre elektromos okos autókat kezd gyártani a kínai Geely társasággal együttműködve, amelyben a Daimler 9.7 százalékos részesedéssel rendelkezik.

Kínában a tervek szerint 2025-ben az újonnan értékesített járművek legalább 20 százaléka környezetbarát jármű lesz.