2024 április 23

Jól teljesít a Daimler: rekord eredmények

4,4 milliárd eurós nyereséget könyvelhetett el a Daimler-csoport a 2021-es első negyedévben, és sikeresen növelte a haszongépjármű szegmensének árrését. A jó teljesítmény mögött számos faktor áll. Egyrészt a jelenlegi Daimler CEO Ole Källenius igazgatása alatt egyértelmű célokat tűzött ki magának a cégcsoport: a költséghatékony működés a siker kulcsa azért, hogy az elektromobilizációs átalakulás sikeres legyen. 

Haszonkulcsok, részvényárfolyam, és új modellek

Köztudott, hogy a német prémium gyártó az egyik legmagasabb fix költségekkel termelő autóipari vállalat, így volt honnan faragni a költségek tekintetében. A jelenlegi célkitűzések értelmében a személygépjárművek esetében 10% feletti, míg a haszongépjárművek tekintetében a 8-12% közötti haszonkulcs mellett kívánnak értékesíteni. A pozitív teljesítmény mögött természetesen a kínai piaci részesedés is áll, amelyet sikeresen tudtak növelni a 2020-as évhez képest.  

Mozgóátlag alatt oldalaz a Daimler – www.investing.com

A cégcsoport papírjai jól teljesítenek a tőzsdén. A február elején bejelentett haszongépjármű spin-off hírére pozitívan reagáltak a befektetők. Az új cég papírjainak -várhatóan még 2021-es- tőzsdére bocsátásával ledobhatják láncait a személygépjárműveket gyártó cég részvényei. A bejelentés óta közel 25%-ot emelkedtek a Daimler papírjai. Erre persze rásegített az újabb alternatív meghajtású modellek bemutatása, amelyek a korai adatok szerint képesek lesznek felvenni a versenyt a Tesla modelljeivel, már ami a hatótávot és teljesítményt illeti. Ide sorolhatóak az EQS és EQB modellek, amelyeket már kifejezetten az alternatív meghajtásokra terveztek. Az előbbi modellt április közepén jelentették be, amely nem vívta ki rögtön a befektetők rokonszenvét, ugyanis onnantól rövid esés után, oldalazásba kezdett a Daimler részvény.

Ami a jövőt illeti, a Daimler-csoport a kezdeti konszolidáció után, visszatérni kíván a kizárólag luxus gépjármű szegmensbe, természetesen a Mercedes-Benzzel. Az elektrifikáció előretörése jelentős potenciált tartogat. Azonban felmerül a kérdés, hogy mindezt tisztán elektromos (EV), vagy adott esetben plug-in hibrid (PHEV) modellek bevezetésével kívánja elérni? Az előbbiek mellett szólnak az emissziós kvóták és a gyors összeszerelés, az utóbbiak mellett pedig a többek számára megfizethető ár és a felhasználóbarát mindennapi használat. A stratégia kiválasztása kulcsfontosságú lesz a közeljövőben.