A Vauxhall-Opel 2028-ra teljesen elektromos márkává válik
A Stellantis csoport 2025 végéig több mint 30 milliárd dollárt költene elektromos autók és azokhoz kapcsolódó szoftverek fejlesztésére. A Stellantis-csoport mind a 14 márkája nagy hangsúlyt fektet az elektromos autózásra. A Stellantis azt is elárulta, hogy az elkövetkező néhány év alatt 5 akkumulátorgyárba is befektetne. A Vauxhall-Opel 2028-ra teljesen elektromos márkává válik Európában.
Az Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall márkákat összefogó Stellantis tervei szerint 2030-ra Európában a csoport eladásainak 70 százalékát, Amerikában az eladások 40 százalékát az elektromos és hibrid járművek teszik majd ki. A terveket még a múlthét végén a Stellantis EV Day nevű rendezvényén közölték.
A Vauxhall-Opel 2028 végére teljesen elektromos márkává válik Európában, mind személy, mind haszonjárművei tekintetében. A tervek szerint a márka több elektromos modelljével a kínai piacra is belépne. A német autógyártó megerősítette, hogy újraéleszti a legendás Manta nevet, egy új elektromos autó keretében.
A Peugeot elkötelezett az EV eladások felpörgetése mellett, elmondásuk szerint a modellpalettájuk 2025-re csupán elektromos autókból fog állni.
Ahogy azt már korábban is bejelentették, a Fiat 2030-ra teljesen elektromos márkává válik. A Fiat 2024-ig több EV-t is bemutathat majd. A felhúzott teljesítményű, sportos, átalakított Fiatokat kínáló leányvállalat, az Abarth szintén tisztán elektromos márkává válik az évtized során.
Az amerikai Dodge 2024-ben egy elektromos izomautó piacra dobását tervezi, míg a RAM hamarosan lerántja a leplet az 1500e pick-up elektromos változatáról. A Jeep nyilatkozata szerint az összes Jeep modell elérhető lesz elektromos hajtáslánccal is.
Az Alfa Romeo a gyártó nyilatkozata szerint „2024-től a márka Alfa e-Romeo lesz” bár konkrét terveket egyelőre még nem hoztak nyilvánosságra.
A Stellantis az elkövetkező néhány év alatt 5 akkumulátorgyárba is befektetne. A csoport elmondása szerint a megfizethetőség fontos prioritás a tervekben, a cél az, hogy 2026-ra a tisztán elektromos hajtású járművek költségei teljesen egyenértékűek legyenek a belsőégésű motorral szerelt társaik költségével.
A Stellantis részvényei idén több mint 8 százalékos pluszban vannak, míg az elmúlt egy év alatt több mint 100 százalékkal nőtt a részvények értéke.