A legerősebb SUV-t dobta piacra az Aston Martin, de mi lesz az elektromos autókkal?
Az Aston Martin elmondása szerint az autóban egy 4,0 literes, dupla turbófeltöltős motor található, amely 707 lóerőt ad le, és 3,3 másodperc alatt képes 0-ról 62 mérföld/órára gyorsulni. A 109 éves cég csak évi 5000 DBX707 jármű gyártását tervezi, az Egyesült Államokban és Kínában számítanak a legerősebb eladásokra, de Európa sem marad el ezektől, mondta Stroll.
A DBX707 piacra dobása egy évvel azután történt, hogy az Aston Martin értékesíteni kezdte a standard DBX-et, amely Stroll szerint a piac jelentős százalékát hódította el. „Az Aston Martin rajongói azt mondták, hogy nagyobb teljesítményt szeretnének” – mondta Stroll. „Az új jármű lesz a legerősebb jármű a luxus szegmensben.”
Ezen kívül a Rolls-Royce és a Bentley is piacra dobta saját luxusterepjáróját, miközben olyan sportkocsi márkák is megjelentek a SUV-piacon, mint a Lamborghini és a Ferrari. A DBX707 gyártása várhatóan 2022 első negyedévében kezdődik, az Aston Martin pedig azt reméli, hogy a második negyedévben leszállíthatja az első járműveket. A SUV ára még nem ismert.
A DBX707 technológiájának nagy része a DBX orvosi autóból származik, amelyet tavaly 23 Forma-1-es pályán teszteltek, mondta Stroll. A belső égésű motor meghajtású SUV piacra dobása akkor következik be, amikor sok más autógyártó új elektromos járműveket jelent be.
Stroll cáfolta, hogy az Aston Martin lemaradt volna az elektromos járművekre vonatkozó gyártási terveitől, sőt a vállalat kissé meg is előzte a terveket. „Már három járművet dobtunk piacra” – mondta, rámutatva a Kínában kapható DBX hibridre, valamint a Valkyrie és Valhalla modellek elektromos változataira. „Jóval előrébb járunk az utunkon, hogy 2025-re teljesen elektromos járművekké váljunk.”
Az infláció és az árfolyam-ingadozások világszerte hatással voltak a vállalkozásokra, miközben a gazdaságok megpróbálnak kilábalni a Covid-19 világjárványból, de Stroll nem számít arra, hogy ezek a makrogazdasági tényezők jelentős hatással lesznek az Aston Martinra. „Nem látunk semmilyen hatást” – mondta. – „Ahogy a luxusszektor többi tagja sem.”
Más autógyártókkal ellentétben az Aston Martint nem sújtotta súlyosan a chiphiány és az ellátási lánc egyéb problémái – tette hozzá. „Nem érintett minket semmilyen ellátási hiány” – mondta Stroll. „Nincs olyan problémánk ezekkel a félvezetőkkel, mint más OEM-eknek.”
Forrás: https://www.cnbc.com/2022/02/01/aston-martin-launches-luxury-suv-dbx707.html