Egyre nagyobb a közművek kintlévősége, ezért az energiaszolgáltatók különféle akciókkal ösztönzik ügyfeleiket a pontos fizetésre.

A lakosság összesített áram-, földgáz- és távhőtartozása a Magyar Energia Hivatal májusi adatai szerint elérte a 143 milliárd forintot, aminek majdnem fele, 65 milliárd forint 90 napnál régebbi elmaradás. A lap szerint emiatt a legtöbb energiaszolgáltató üzletpolitikájának fontos elemévé vált, hogy a számlákat rendszeresen kiegyenlítő, pontos ügyfeleket valamilyen módon jutalmazza. Az áram- és gázszolgáltatást is nyújtó E.ON például jutalomkártya programmal honorálja a határidőket betartó ügyfeleit, a kártyabirtokosok a cég partnereinél vásárolhatnak kedvezményekkel.

A Fővárosi Gázművek (Főgáz) és a Tigáz is saját kedvezménykártyát vezetett be, a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. pedig nyereményjátékkal ösztönzi a határidőre fizetést. A lap összeállítása szerint a Fővárosi Vízművek július óta 20 százalékot elenged a kútvíz- vagy medencevíz-vizsgálat díjából, az új vízmérők beszerelésénél pedig az év végéig ezer liter vizet ad kedvezményként, ha a mérőállást időben bejelenti az ügyfél, és legalább 2 köbmétert elfogyasztott.