Az elmúlt hetekben fokozatosan szárnyaltak a Masterplast részvényei. Rekord negyedéven van túl a Masterplast, soha nem volt még ilyen magas a bevétel, az EBITDA és a profit. Nem csak az új német leányvállalat magyarázza a bővülést, az alaptevékenység is tovább nőtt. Mik mozgatják az eredményt?

“Offenzív stratégiával vágott neki a Covid-időszaknak a Masterplast, a versenytársaknál jóval rugalmasabban alkalmazkodtak a kialakult helyzethez, ráadásul jó ütemérzékkel egy németországi akvizícióval új iparágba, az egészségiparba is beléptek, ez mind hozzájárult ahhoz, hogy rekord bevételt és eredményt ért el a vállalat. A Masterplast profitál a pandémia alatti otthoni lakásfelújításokból, az épületenergetikai előírások szigorításából, de segítenek az állami építőipari ösztönzők is, mondta el a Portfolio-nak Tibor Dávid, a Masterplast elnöke, akivel a kilátásokról, a Covid-járvány második hullámának várható hatásairól, tervezett beruházásokról, akvizíciókról, de természetesen az osztalékról és a részvényárfolyamról is beszélgettünk.” – írja a Portfolió.

Eredmények

Az interjúból kiderült, hogy a vállalat teljesítményének javulása több okra is visszavezethető, így széles körben tudott terjeszkedni. Indítottak új gyártósorokat, amellyel növelni tudják a gyártási kapacitást is. Ahhoz, hogy ezt a lépést megtegyék erős értékesítési számok kellettek, melyet szintén teljesíteni tudtak. Sok esetben azt tapasztalták, hogy a versenytársaik nem tudták olyan jól kezelni az ellátási láncuk leállását tavasszal, pesszimistává váltak, és az építőipar visszaesésére számítottak. Ezzel szemben a rövid kihagyás után hatalmas lendületet vett a teljes építő ipar. A cég vezetője kiemelte, hogy nagy előnyt jelentett számukra, hogy versenytársaik multinacionális vállalatok, amelyeket nehezebb egy külföldi városból megfelelően vezetni, így hasznot húzhattak a helyi vezetés önállóságából is.

Egészségügy

Az interjú során szóba került a Masterplast új gazdasági szektora, melybe nem csak a koronavírus miatt szálltak be, de segített nekik a bevétel kiesések pótlásában. A történet egy németországi akvizícióról szól és az elsődleges célja a feltétlenül szükség orvosi alapanyagok gyártása, mint a köpeny, szájmaszk. A gyártás nagyon sikeresnek bizonyult és a Made in Germany felirattal nagyon könnyen tudott terjeszkedni az értékesítés Európa szerte.

Az elmúlt időszakban folyamatosan emelkedtek a cég részvényei, újra és újra megdöntve a mindenkori legmagasabb árat.

A képhez tartozó alt jellemző üres; Képernyőfotó-2020-12-01-14.38.12-1024x460.png a fájlnév