Dinamikusan növekvő hatékonyság mellett az egy évvel korábbi majdnem két és félszeresére, 48,7 milliárd forintra növelte árbevételét az AutoWallis Nyrt. az első negyedévben – közölte a vállalata csütörtökön a trávirati irodával.

A tavalyi 582 millió veszteséggel szemben 406 millió forintos nyereséget sikerült elérni.


 A bővülés mértéke azért is szembeötlő, mert ebben az időszakban az EU személygépkocsi piacán csak 3,2 százalékos növekedést mértek, a magyaron 1,5 százalékos csökkenést, ugyanakkor az AutoWallis Csoport 228 százalékkal tudta emelni az eladott termékek darabszámát. Megjegyezték: az adatok azt mutatják, hogy a cég túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén.

Nagy- és kiskereskedelmi üzletága egyaránt szembeötlő teljesítményt produkált. Előbbi árbevétele 165 százalékkal 28,1 milliárd forintra ugrott, elsősorban az év elején indult, négy országra kiterjedő Opel-értékesítésnek köszönhetően. Kiskereskedelmi árbevételük 115 százalékkal 20,6 milliárd forintra bővült.

Ezúttal már a gépjárműkölcsönzés üzletágnak is sikerült növekedést elérnie, a bérleti napok száma 43 százalékkal 30 320-ra bővült.

A szerviztevékenység teljesítménye – amely a járvány miatt átmenetileg visszaesett – szintén kedvező lendületet vett 2021 első negyedében; a szervizórák száma 153 százalékkal 29 447-re bővült.

Az AutoWallis menedzsmentjének megítélése szerint a társaság eredményét legjobban bemutató – kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti – EBITDA-eredmény 188 százalékkal 1,5 milliárd forintra nőtt, míg a teljes átfogó eredmény 406 millió forint nyereség lett, szemben az előző év 582 millió forint veszteségével.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a közleményben elmondta, hogy a teljesítmény jelentős javulása a növekedési stratégiába illeszkedő akvizíciós és organikus növekedésnek, a fedezettermelés javulásának és a fegyelmezett költséggazdálkodásnak köszönhető.

Hozzátette: a társaság 2021-ben 230-253 milliárd forint árbevétellel és 5,7-6,3 milliárd forint EBITDA-val számol.