Az árbevétel 34 százalékos bővülésénél is nagyobb mértékben ugrott az AutoWallis nyeresége az első félévben, ezzel a tőzsde autós vállalata egy újabb rekordfélévet zárt.

A nettó nyeresége több mint a háromszorosára, míg EBITDA-ja több mint a kétszeresére ugrott, így az egy részvényre jutó nyereség már az első félévben 9 forint volt, több mint tavaly egész évben. A kiváló eredmény nem egyedi, hanem hosszú távú trendbe illeszkedik, így az AutoWallis az év egészére nézve is minden téren rekordot vár. Újabb rekordnegyedévet zárt az AutoWallis Csoport, így a társaság már az év első hat hónapjában több egy részvényre jutó nyereséget termelt, mint tavaly egész évben.

A kiváló eredmény elérésében kulcselem, hogy a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság fedezettermelése jelentősen növekedett: az első félévben 15 százalék volt, szemben a tavalyi 12 százalékkal. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy a kiváló számok a hatékony költségmenedzsmentnek és a jó árazási intézkedéseknek köszönhetőek. Kiemelte, hogy az AutoWallis Csoport növekedése és jó eredményei mögött több tényező áll: a régió azon 14 országában van jelen olyan diverzifikált márkaportfolióval, valamint nagy- és kiskereskedelmi tevékenységgel, melyek növekedése jóval a magyar, vagy az uniós piac átlaga felett van.

Hozzátette, hogy a Csoport stratégiája ezen erős pilléreken nyugszik, így a kilátásokat tekintve is pozitív a jövőkép, az aktuális rendelésállomány mellett nincs szükség a várakozások csökkentésére a negatív makrogazdasági trendek ellenére sem. Az AutoWallis árbevétele az első félévben 34 százalékkal 131 milliárd forintra nőtt, miközben az uniós piacokon 14 százalékos volt a csökkenés. A kiugró növekedés elsősorban organikus volt, és főként a Nagykereskedelmi üzletág Opel és SsangYong értékesítése hajtotta, de a második negyedévben már a szlovén AvtoAktiv eladásai is növelték a Kiskereskedelmi üzletág számait. Az első félévben a Nagykereskedelmi üzletág árbevétele 44, míg a Kiskereskedelmié 22 százalékkal bővült. A Csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márka-paletta
színességét jól mutatja, hogy a magyar személyautó-piac egésze 11 százalékkal esett vissza az
első hat hónapban.

A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél kisebb mértékben, 30 százalékkal 111 milliárd forintra emelkedett, melynek eredményeképpen az AutoWallis Csoport fedezettermelése 12-ről 15 százalékra nőtt az első félévben. Az igénybe vett szolgáltatások értéke 56 százalékkal bővült, továbbra is az Opel és a SsangYong márkák importőri tevékenységéhez kapcsolódó, az értékesítés növelését támogató marketing költések, illetve a bérautószolgáltatás koronavírus-járvány után ismét fellendülő forgalmához kapcsolódó marketing és egyéb forgalomarányos költségek növekedése miatt. A személyi jellegű ráfordítások 46 százalékos emelkedését elsősorban a 2021-ben végrehajtott szervezetfejlesztési lépésekből származó létszámnövekedés és a munkaerőpiaci változások követésére végrehajtott béremelés okozta.

Ezeknek köszönhetően egyrészt emelkedett az átlagbér, másrészt a Csoport átlagos létszáma 135 fővel, 821 főre nőtt. A pénzügyi bevételek és ráfordítások az első félévben 373 millió forint veszteséget mutattak, ami a 2021-es bázisidőszakhoz képest 262 millió forintos ráfordítás növekedést jelent főként amiatt, hogy a bázis időszaki 286 millió forintos árfolyamnyereséghez képest az idei első félévben nulla közeli árfolyamkülönbözetet számolt el a Csoport. Összességében az AutoWallis Csoport nettó nyeresége több mint a háromszorosára (+240%), 4,1 milliárd forintra, míg EBITDA-ja több mint a kétszeresére (+117%), 6,9 milliárd forintra ugrott, teljes átfogó eredménye közel a négyszeresére (+281%), 4,5 milliárd forintra emelkedett, mely az egy részvényre jutó nyereség 9,14 forintra ugrását eredményezte (+160%), ami több, mint a tavaly egész évben megtermelt egy részvényre jutó nyereség.

Forrás: bet.hu