Az OTP Bank nyerte el ebben az évben is a Global Finance magazin World’s Best Consumer Digital Bank Award 2021 elismerését.

A New York-i székhelyű Global Finance magazin szigorú szakmai szempontok alapján értékeli a világ legjobb bankjait és pénzügyi szolgáltatóit. Idén huszonkettedik alkalommal tették közzé a világ legjobb digitális bankjai, köztük a kelet-közép-európai régió országai legjobbjainak listáját. Magyarországon ebben az évben is az OTP Bank kapta a Global Finance World’s Best Consumer Digital Bank Award 2021 elismerést.

A globális világjárvány hatására a digitális banki tevékenység olyan fontosságot és elterjedtséget kapott, amely messze felülmúlja a korábban megszokott mértéket. A díjat azok a bankok kaphatták meg, amelyek a legsikeresebben reagáltak erre a kihívásra, kiemelt figyelmet fordítva a digitális szolgáltatásokat használó ügyfelek elérésére és kiszolgálására. Az értékelés során figyelembe vették a pályázó bankok digitális szolgáltatások fejlesztésére és megismertetésére irányuló stratégiájukat, a digitális szolgáltatások használatára való ösztönzés sikerességét, a digitális csatornákat használó ügyfelek számának növekedését, valamint az igényeiknek megfelelő, vonzó ajánlatok és széles termékkínálat kialakítására tett lépéseket. E mellett vizsgálták az internet- és mobilbanki felület kialakítását és funkcionalitását is. A díjat számos vállalati pénzügyi vezető, bankár, banki tanácsadó és elemző véleménye alapján ítélték oda.

Az OTP Bank mindig is kiemelten kezelte a digitális banki szolgáltatásokra való áttérést, már a járvány előtt is majd’ kétmillió banki ügyfél használta rendszeresen az internetbankot, illetve a mobilbanki alkalmazást. A folyamatos innováció mostanra beépült a bank hétköznapi működésébe, így a gyorsuló digitalizáció 2020-ban és 2021 első félévében is jellemző maradt. A mobilcsatorna erősödése mellett jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is: az OTP SmartBank-használók száma másfél év alatt megduplázódott, mára megközelíti az 1,5 millió felhasználót, a digitálisan aktív lakossági ügyfelek aránya pedig ötödével nőtt másfél év alatt, akik jelentősen több digitális tranzakciót hajtottak végre.  Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és a korábbihoz képest naponta plusz több tízezer tranzakciót jelentett.

A digitális fejlesztések akadálytalanul folytatódtak a koronavírus járvány alatt is, a bank új internet- és mobilbankjára idén június végéig már közel 200 ezren regisztráltak.

Az OTP Bank digitális fejlesztések iránti elkötelezettségét mutatja, hogy Magyarországon elsőként tette elérhetővé ügyfelei számára az online igényelhető személyi kölcsönt és áruhitelt, és első volt az ApplePay szolgáltatás bevezetésében is. A hitelintézet nagy hangsúlyt helyez internetbank-, SMS-, call center- és mobilbanki szolgáltatásainak fejlesztésére, valamint a Simple mobilalkalmazás funkcióinak folyamatos bővítésére is, ugyanakkor a fióki folyamatok digitalizációjában is élen jár, így például úttörő a papírmentes ügyintézést segítő digitális aláírópad használatában vagy a befizetős ATM-ek elterjesztésében.

Az OTP Bank tevékenységét az elmúlt években számos hazai és nemzetközi elismeréssel díjazták. A budapesti központú, a kelet-közép-európai régióban is meghatározó hitelintézet 11 országban, több mint 16 millió ügyfelet szolgál ki modern banki megoldásokkal; működésének alapja a stabilitás és az innováció.