2024 november 17

Rekord év után tovább hasít a 4iG

A társaság IFRS szerinti konszolidált árbevétele 77 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest és elérte a 15,3 milliárd forintot, miközben az adózott eredmény 566 millió forintot tett ki, amely 81 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A háttérben a csoport organikus fejlődése mellett a 4iG akvizíciós stratégiájának eredményei állnak. A társaság egyik legfontosabb célkitűzése, hogy meghatározó piaci pozíciókat építsen ki a régióban az IT és ICT szolgáltatások széles területén, valamint jelentős növekedést érjen el a távközlési piacon.

Az elmúlt év rekorderedménye után az első negyedévében is tovább gyorsított a 4iG Nyrt.: az árbevétel és a nyereség kiemelkedő növekedése mellett a társaság gyors ütemben folytatta akvizíciós stratégiájának megvalósítását, amelyet sikeres kötvénykibocsátása is támogatott – derül ki a tőzsdei cég gyorsjelentéséből, amelyet mai napon tettek közzé a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. Az első negyedévben a társaság árbevétele 15,3 milliárd forint volt (konszolidált, IFRS), ami 77 százalékkal haladja meg az elmúlt év hasonló időszakában elért bevételeket.

A vállalatcsoport adózott eredménye január-márciusban 81 százalékkal nőtt, 566 milliárd forintot tett ki, pénzügyi és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) pedig kevéssel meghaladta az 1 milliárd forintot, ami 74 százalékos növekedést jelent a csoport 2020 első negyedévi teljesítményhez képest. Az árbevétel és az eredmény növekedése mögött a társaság organikus és akvizíciókkal támogatott fejlődése áll, emellett a 4iG hatékonyan reagált a pandémia okozta piaci kihívásokra is. Mindezeknek köszönhetően a cégcsoport tovább fokozta növekedési lendületét. A dolgozói létszám az elmúlt év első negyedévéhez képest több mint 50 százalékkal, 917 főre növekedett, amit elsősorban a 4iG által végrehajtott vállalatvásárlások katalizáltak.

A társaság az idei évben további jelentős növekedésre számít, amelynek hátterében elsősorban a már bejelentett, illetve tervezett akvizíciók állnak. A 4iG célja, hogy Magyarországon és a régióban meghatározó piaci pozíciókat építsen ki az IT és ICT szolgáltatások széles területén, valamint jelentős növekedést érjen el a hazai-, illetve közép- és kelet európai távközlési piacon. A társaság stratégiáját az első negyedévben megvalósított eredményes kötvényaukció is támogatja, amelynek során a 4iG 15,45 milliárd forint forrást vont be az MNB Növekedési kötvényprogramjának segítségével. A Társaság Igazgatósága rendes évi közgyűlésen a 2020-as üzleti év után 2,212 milliárd forintos osztalék fizetéséről döntött.

A cég márkaismertségének növekedésével párhuzamosan erősíti saját termékeinek kínálatát is. A 4iG márciusban mutatta be saját fejlesztésű 4iOP termékcsaládját, amely az ipar 4.0 területén biztosít az ügyfelek egyedi igényeihez igazítható üzemi és gyártósori digitális megoldásokat. A modulárisan felépített, gépi tanulással támogatott rendszer kedvező piaci fogadtatása a társaságot saját termék és szolgáltatás palettájának bővítésére ösztönzi olyan kulcsterületeken, mint a blockchain, kiberbiztonság, vagy a fintech.