Nem sikerült a Masterplastnak a második negyedév
Az építőipari szigetelőanyagokat gyártó Masterplast árbevétele 34 százalékkal 37,812 millió euróra csökkent a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, amit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett gyorsjelentésében az építőipari piac fokozódó visszaesésével, az alacsonyabb kereslettel magyarázott a társaság.
A második negyedévben már az előző negyedévesnél jelentősen kisebb, 463 ezer euró EBITDA, kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti veszteséget számolt el a cég. Kedvezőtlen árfolyammozgások is rontották az eredményt, így a cég 3475 ezer euró adózás utáni veszteséggel zárta a második negyedévet szemben az egy évvel korábbi 8258 ezer euró nyereséggel. Az év első hat hónapjának adózás utáni vesztesége pedig 9311 ezer euró volt.
A legnagyobb súlyú magyar piacon 47 százalékkal esett vissza az árbevétel és 17 százalékkal csökkent az export. A tavaly októberi tőkeemelés eredményeként a vállalat saját tőkéje a második negyedév végén 70 824 ezer eurót mutatott, ami 14 381 ezer euróval magasabb az egy évvel korábbinál – közölte a Masterplast. A Masterplast Nyrt. részvényeivel a BÉT prémium kategóriában kereskednek, a papír árfolyama szerdán 2900 forinton zárt, egy éven belül 2250 és 4440 forint között változott – közölte a távirati iroda – közölte a távirati iroda.