Hosszabb élettartamú hajtóművet fejlesztett a Rába
A közlemény szerint a „zöldebb” hajtáslánc fejlesztésére 578,95 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programban a Rába Futómű Kft., a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., a Jankovits Engineering Kft. és a Miskolci Egyetem. A hajtómű veszteség csökkentése és a hatásfok növelése mellett a Rába a futóművekben eddig alkalmazott, hagyományos kenési és hűtési megoldások mellett egy innovatív, az üzemi körülményeket figyelembe vevő hajtáslánc olajozási rendszert dolgozott ki. A projekt részként kisbuszokhoz való szöghajtómű készült el, amelynek fejlesztés alatt álló változata lesz majd használható a nehézgépjárművekben. A támogatással olyan fejlesztési lehetőségek tárultak a Rába Futómű Kft. elé, amelyek kihasználásával nem csak a jelenlegi vevők megváltozott piaci igényei elégíthetők ki a zajcsökkentést, a hosszabb szervízperiódust és a nagyobb hatásfokot illetően, hanem eredményesen veheti fel a versenyt a konkurens gyártókkal szemben – tudatták. A Rába Futómű Kft. a Rába Járműipari Holding Nyrt. tagja. A csoport tavaly 1,1 milliárd forintot meghaladó adózott veszteséget szenvedett el, szemben az egy évvel korábbi mintegy 571 millió forintos adózott eredménnyel. Árbevétele 22,2 százalékkal 38,7 milliárd forintra mérséklődött. A Rába Nyrt. üzleti portfolióját három önálló, egymáshoz kapcsolódó üzletág alkotja: a futómű, az alkatrész és a jármű üzletág. A futómű üzletágban tavaly 13,6 százalékkal, 20,558 milliárd forintra csökkent az árbevétel, az üzemi eredmény pedig 98,4 százalékkal, 6 millió forintra csökkent. A Rába részvényeit a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzik. |