A Zwack árbevétele nőtt, nyeresége csökkent
A Zwack Unicum Nyrt. üzleti évének első felében, áprilistól szeptemberig 11,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. 8,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Adózott eredménye 1,19 milliárd forint volt, 5,9 százalékkal csökkent a bázisidőszakihoz képest. Tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.
A beszámoló szerint a belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 5,3 százalékkal volt magasabb, mint az előző üzleti év első félévében. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 8,5 százalékkal, 7,24 milliárd forintra nőtt. A forgalmazott termékek nettó árbevétele ugyanakkor 4,2 százalékkal alacsonyabb a bázisnál. A társaság jelezte: a gyengébb első negyedévet követően az üzleti év második negyedévében a belföldön értékesített termékek volumene elérte a bázist, árbevétele pedig nőtt. A kiskereskedelemben értékesített termékek árbevétele továbbra is nő, elsősorban a dinamikusan fejlődő diszkont csatornának köszönhetően. Ezzel szemben a nagykereskedelmi értékesítés mennyiségben továbbra is csökken, árbevételben pedig csak bázisszinten teljesít. Az exportra értékesített termékek árbevétele 15,1 százalékkal nőtt az üzleti év első felében az előző év azonos időszakához képest. A vállalat célként tűzte ki, hogy emelje az export részarányát, ezért ebben az üzleti évben több fő célpiacukon televíziós kampánnyal támogatják az Unicum márkát – közölték.
Az első negyedévben Romániában és Szlovákiában sugároztak új, országspecifikus Unicum reklámfilmet, ami nagyban hozzájárult a forgalom emelkedéséhez. Nyáron Olaszországban ismételték meg a már korábban sikeressé vált, több hetes intenzív reklámkampányukat. A második negyedévben csaknem 13 százalékkal bővült az export árbevétel, főként a német piacon elért sikerek miatt, ahol ebben a negyedévben több mint 140 százalékkal nőtt a forgalom.
Emellett a Duty free-ben értékesített termékek árbevétele is jelentősen, 25 százalékkal emelkedett a második negyedévben. Beruházásra 435 millió forintot költött a Zwack az első fél év során. A társaság elsősorban a gépkocsipark fenntartását szolgáló, valamint marketing célú, illetve a látogatóközpont modernizálását elősegítő beruházásokra költött, míg a fennmaradó részből többnyire hatékonyságnövelő, valamint egyéb termelő beruházásokat hajtott végre.
A Zwack Unicum Nyrt. a magyar égetett szeszesitalpiac legnagyobb szereplője, termékértékesítésből származó bevételének közel 90 százaléka a hazai piacról származik. A társaság részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. A részvény hétfőn 24 100 forinton zárt. Az elmúlt egy évben a legalacsonyabb árfolyama 17 450 forint, a legmagasabb 27 000 forint volt.