2024 november 15

Ellenállás előtt a Mol, de kitörés előtt is?

Miközben a Richter bőven a járvány előtti csúcsai felett áll, az OTP pedig néhány száz pontra van jelenleg is történelmi csúcsaitól, a Mol számára ezen szintek meghódítása még várat magára. Az olajvállalat árfolyama pedig sokat emelkedett október végétől számítva január közepéig. Onnan azonban lefordulás kezdődött, majd pedig most újra felfelé kapaszkodik a Mol árfolyama.

Fontos ellenállás előtt

Ha ránézünk a napos grafikonra, akkor nem nehéz észrevenni, hogy a Mol egy igen erős ellenállás előtt tartózkodik jelenleg. Február közepe óta a jelenlegi szint 4-szer is megállította a második legnagyobb magyar blue chip emelkedésre való törekvését. Május közepe óta próbálja áttörni a szintet az árfolyam, egyelőre még sikertelenül. Éles lefordulás azonban nincs, mint az előző próbálkozások esetén, ami bíztató jel lehet. A technikai indikátorok többsége semleges zónában tartózkodik, ugyanakkor elővigyázatosságra adhat okot a napos MACD eladási jelzése. Lefelé fordulás esetén a 2000 forintos kerek, lélektanilag is fontos szint és a kissé felette tartózkodó 200 napos mozgóátlag jelenthet komolyabb támaszt.

Ellenállás előtt (www.investing.com)

Mi hozhat kitörést?

A Mol számára adott tehát a feladat, a hónapok óta ellenállási szintet jelentő 2300 forintos árfolyamot kéne szignifikánsan meghaladni. Ahogy láttuk, a múlt tapasztalatai alapján ez nem lesz egyszerű, de van néhány támogató hatás.

Egyrészt közeleg az osztalék kifizetése, a 100 forint részvényenkénti hozam pedig kecsegtető lehet a befektetők számára. Nem elhanyagolható ugyanakkor a vállalat relatív erős teljesítménye sem, amit a legutóbb közzétett 2021 első negyedévére vonatkozó gyorsjelentésben is láthattunk. Az olaj árfolyama után úgy látszik, a finomítói marzsok is közeledni kezdtek a vírusválság előtti szintekhez. A gazdasági újranyitás pedig a Mol harmadik legfontosabb szegmensének, a fogyasztói szolgáltatásoknak tesz nagyon jót.

Fontos azt is kiemelni, hogy az általános hangulat is kedvezhet a Mol számára. Azon belül is az, hogy a technológiai, főleg növekedési részvények helyett úgy tűnik, az értékalapú vállalatok után néznek a befektetők a gazdaság nyitása miatt. Egyre kevesebb Zoom konferencia lesz Facebook-os meghívó alapján, de egyre többet kell autózni BMW-vel, persze közben meg kell állni egy Mol kútnál tankolni. Valahogy ehhez a metaforához hasonló lehet a metódus, ami ha folytatódik, az igen kedvező lehet az olajtársaságok számára is. A kockázatok azonban nem tűntek el, mint a megújuló energián alapuló közlekedés, de a Mol új stratégiája ebbe az irányba is tesz lépéseket ma már.