Az OTP SZÉP kártya: 1000 milliárd
Az OTP Pénztárszolgáltató Magyarországon elsőként, tíz évvel ezelőtt, a 2011-es nyári szezonban vezette be az OTP SZÉP kártyát. Az új cafeteria elem bevezetésének célja az volt, hogy egy modern, kártya alapú termékkel ösztönözze a belföldi élményszerzést, tudatosítsa a munkavállalók pihenésének fontosságát, valamint, hogy a szabadidős költések minél nagyobb része maradjon a hazai vállalkozásoknál. Az OTP Csoport a kezdetektől magáénak érezte ezeket a célokat, meglévő infrastruktúrájának és tapasztalatának köszönhetően pedig elsőként tudott a piacra lépni az új termékkel.
Az azóta eltelt egy évtizedben az OTP SZÉP kártya a magyar cafeteria piac egyik legnépszerűbb juttatásává vált, már mintegy 1,7 millió kártyabirtokossal rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a magyar munkavállalók több mint egyharmada adhat magának, családjának, vagy a barátainak élményeket a SZÉP-kártyának köszönhetően.
„Mindannyian, akik a SZÉP-kártya tíz évvel ezelőtti bevezetésében részt vettünk, reméltük, hogy egy hosszú távon sikeres terméket hozunk létre. Tudtuk, hogy a cafeteria piacon újdonság lesz a kártya formátum, és azt is, hogy szeretni fogják a munkavállalók, mert a papír utalványokhoz képest nagyon kényelmes a használata. Abban is biztosak voltunk, hogy a sikerhez hozzájárul az OTP Csoport támogatása. Mindezekkel együtt talán egyikünk sem álmodott arról az elképesztő népszerűségről, ami ma a SZÉP-kártyát övezi” –mondtaelVargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Pénztárszolgáltató vezérigazgatója. „Ez az igen kedvező adózási szabályok mellett annak is köszönhető, hogy aktívan alakítjuk a terméket, folyamatosan fejlesztjük digitális szolgáltatásainkat, – gondolok itt például az új mobiltelefonos alkalmazásunkra, vagy a megújult OTP Portálok oldalra –, és bővítjük elfogadóhelyi hálózatunkat is, hogy kártyabirtokosaink minél kényelmesebben és sokoldalúbban használhassák fel SZÉP-kártya juttatásukat” – tette hozzá.
A tavalyi és az idei rendhagyó év kapcsán kiemelte: „A koronavírus-járvány egyik nagy tanulsága, hogy a turizmusnak és a vendéglátóiparnak muszáj egy stabil belföldi keresletre támaszkodni. Büszke vagyok arra, hogy az OTP SZÉP kártya egy évtizede segíti építeni ezt a biztos alapot, és hozzájárult ahhoz, hogy ezek az ágazatok talpon tudjanak maradni a válság alatt is.”
Az OTP SZÉP kártya elfogadóhelyi hálózatához 2012 decemberében még 18 ezer kereskedelmi egység tartozott, a jelenlegi elfogadóhelyek száma ennek közel két és félszerese, 44 ezer. Ezek közé tartoznak a kereskedelmi és munkahelyi vendéglátóhelyek is.
éppen egy kisváros kockás-abroszos beülős helyéről. Ez a forrás a tavalyi év során, ami a szektor elmúlt évtizedeinek egyik leginkább kihívást jelentő időszaka volt még inkább felértékelődött, és bízunk benne, hogy most, a korlátozások fokozatos feloldásával a vendégek visszatérnek a teraszokra, az éttermekbe, és számos boldog élménnyel lesznek gazdagabbak, akár családi, akár baráti vacsorákról legyen szó.”
Az idei év bár tartalékolással indult, az április 25-től hatályos kormányrendelet értelmében év végéig mindhárom zsebből költhetnek a kártyabirtokosok, így a hatályba lépést követően el is kezdték az addig tartalékolt összegek felhasználását. Az áprilistól folyamatosan növekvő költésekkel az idei évben eddig több mint 91 milliárd Ft értékben költöttek OTP SZÉP kártyáikról a munkavállalók.
„A források utánpótlása is biztosított, hiszen 2021 első öt hónapjában több mint 130 milliárd forintnyi feltöltés érkezett az OTP SZÉP kártyákra, ami 44 százalékos bővülés a tavalyi év azonos időszakához képest, vagyis eredményes és aktív nyárra számíthatunk.” – tette hozzá Vargáné Jandrasits Ildikó.