2025 szeptember 25

Nehézségek ide vagy oda – A H&M 39 százalékos profitnövekedést ért el

A divatpiac kihívásai és a csökkenő bevételek ellenére a H&M 39 százalékkal növelte profitját az augusztus végén zárult negyedévben. A költségcsökkentések és a hatékony működés révén a nyereségráta is jelentősen emelkedett. A svéd óriás még szorosabb verseny mellett is képes erős eredményeket felmutatni.

A H&M bevétele, a divatóriás mégis nagyot nyer. A profitja 39 százalékkal nőtt. Forrás: Unsplash

Erőteljes profitnövekedést ért el a svéd Hennes & Mauritz AB (H&M), a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedelmi lánca. A cég adózott eredménye az augusztus végén zárult harmadik pénzügyi negyedévben 39 százalékkal, 3,212 milliárd svéd koronára (342 millió dollárra) emelkedett az egy évvel korábbi 2,306 milliárd koronáról – számolt be a Reuters a divatmárka negyedéves bevételéről.

Javuló nyereség, szűkülő árbevétel

Az üzemi nyereség szintén jelentősen nőtt: 40 százalékkal, 4,914 milliárd svéd koronára, miközben az üzemi nyereségráta 5,9 százalékról 8,6 százalékra kúszott fel. Ezzel a H&M a költségcsökkentési intézkedések és hatékonysági programok révén a vártnál erősebb eredményt produkált.

A bevételi oldalon ugyanakkor visszaesés látszik. A negyedéves árbevétel 3 százalékkal, 57,017 milliárd koronára csökkent az előző év azonos időszakához képest, és minimálisan maradt el az elemzői konszenzustól (57,03 milliárd koronát vártak). A forgalom mérséklődése mögött többek között az áruházak számának csökkenése, a változó fogyasztói szokások és az online értékesítések erősödő versenye áll.

Kevesebb üzlet, szélesebb márkakínálat

Augusztus végén a vállalat 4v118 üzletet működtetett világszerte, ami kevesebb az egy évvel korábbi 4298 egységnél. A fizikai üzletek számának csökkenése mellett a H&M egyre inkább a digitális jelenlétre és az omnichannel stratégiára helyezi a hangsúlyt.

A cég portfóliójába a COS, Monki, & Other Stories, Weekday, ARKET és Afound márkák is tartoznak, emellett a H&M Home lakberendezési lánc is egyre hangsúlyosabb szerepet kap a divatóriás stratégiájában.

Több mint 75 év tapasztalat a divat világában

A H&M-et 1947-ben alapították Svédországban, mára a világ egyik legismertebb fast fashion vállalatává vált. A mostani eredmények azt mutatják, hogy a cég a piaci kihívások ellenére, amely a csökkenő forgalom, erős verseny, fogyasztói szokások átalakulása okozhatott, képes javítani nyereségességét. Ez a tendencia hosszabb távon stabilitást adhat a befektetőknek és a vásárlóknak egyaránt.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Unsplash 

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.