
Kezd háttérbe szorulni a Tesla? – Nyolcéves mélypontra esett a piaci részesedése az USA-ban
Nyolcéves mélypontra zuhant a Tesla piaci részesedése az Egyesült Államokban. Az elektromosautó-piac bővül, a versenytársak sorra új modellekkel lépnek elő, miközben a Tesla kínálata egyre inkább elavultnak tűnik, és a szövetségi támogatások kifutása is szorítja a céget.

Nyolcéves mélypontra zuhant a Tesla piaci részesedése az Egyesült Államokban.. Forrás: Unsplash (illusztráció)
Tesla nyomás alatt, zuhant a piaci részesedés az Egyesült Államokban
A Tesla piaci részesedése az Egyesült Államokban augusztusban közel nyolcéves mélypontra esett. Az elektromos autópiac mindössze 38 százalékát birtokolta, míg korábban bőven 80 százalék felett járt. A Cox Automotive adatai szerint a visszaesés hátterében az áll, hogy a Tesla modellpalettája öregedőben van, miközben a versenytársak, köztük a Ford, a Hyundai, a Kia és a General Motors egyre szélesebb és korszerűbb kínálattal árasztják el a piacot – számolt be az autómárka mélypontjáról a Reuters.
Növekvő kereslet, de csökkenő Tesla-részesedés
Az amerikai elektromos járműpiac összességében továbbra is dinamikusan bővül. Júliusban több mint 128 ezer új elektromos autót adtak el, ami 24 százalékos növekedést jelentett egy hónap alatt. Az augusztusi, előzetes adatok szerint az eladások további 14 százalékkal nőttek, azonban a Tesla ennél jóval lassabb, mindössze 3,1 százalékos bővülést ért el. Ez azt eredményezte, hogy miközben az elektromos autók egyre népszerűbbek, a Tesla súlya folyamatosan zsugorodik.
Az adójóváírás kifutása újabb kihívást jelenthet
A mostani keresletet részben a 7 500 dolláros szövetségi adójóváírás ösztönözte, amely szeptember végén kifut. Elemzők szerint ennek hatására a kereslet visszaeshet, ami nemcsak a Teslát, hanem az egész iparágat pénzügyi nyomás alá helyezheti.
A Tesla számára azonban a lassuló eladások különösen kockázatosak, hiszen miközben a piac bővül, a cég részesedése csökken, így az adójóváírás megszűnése még tovább gyorsíthatja a lejtmenetet.
Ki tud lábalni a mélypontból a márka?
A Tesla egykor szinte egyeduralkodó volt az amerikai EV-piacon, de a 2017 óta nem látott mélypont figyelmeztető jel: a jövőbeni növekedéshez a vállalatnak új modellekre, technológiai frissítésekre és versenyképes árpolitikára lesz szüksége. Ha a trend folytatódik, a Tesla könnyen elveszítheti vezető szerepét az Egyesült Államokban, miközben a riválisok minden eddiginél gyorsabban zárkóznak fel.
Címlapkép forrása: Unsplash (illusztráció)