2025 augusztus 04

Jön a BMW titkos fegyvere – Az iX3, 800 km-es hatótávval mindent visz, tényleg veri a Teslát?

Akár 800 kilométeres hatótávolság, villámgyors 400 kW-os töltés és futurisztikus dizájn. A BMW Neue Klasse iX3 megérkezett, hogy új mércét állítson az elektromos SUV-k piacán. A Tesla Model Y közvetlen riválisaként érkező jármű a német prémiumgyártó legnagyobb technológiai ugrását képviseli és Debrecenben készül majd.

A BMW iX3 SUV modellje 800 kilométer hatótávolságot bír. Forrás: BMW (prototípus illusztráció)

Elképesztő lépésre készül a BMW. Júniusban már páran kipróbálhatták az új csodafegyvert, amelyet szeptemberben mutatnak be először nyíivánosan. A bajor prémiumgyártó, a BMW új iX3 SUV modellje titkos fejlesztésben készült, amely a Tesla Model Y méltó kihívója lehet.

A legnagyobb fegyvere az új autónak a 800 kilométeres hatótáv lesz. Ráadásul az új AI-alapú funkciókkal rendelkező járművet Magyarországon, a debreceni gyárban gyártják majd. Ez az első modell a BMW új korszakát jelképező Neue Klasse platformon – olvasható az új modell bemutatásáról szóló hír a Luxembourg Times oldalán.

A BMW történelmi ugrásra készül

A BMW iX3 nem csupán egy új elektromos autó lesz, hanem a gyártó történetének legnagyobb technológiai ugrásával próbálja megszerezni az elektromos autópiac elsőbbségi helyét. Ez pedig az új BMW iX3 lesz, melyet szigorúan őrzött, biztonságos környezetben fejlesztettek és teszteltek. Ez lesz az első olyan modell, mely radikálisan eltérő dizájnelemeket és kifinomult szoftveres megoldásokkal készül.

Gyors töltés és 800 kilométeres hatótávolság

Az európai tesztelések alapján az autó akár 800–900 kilométeres hatótávot is elérhet, messze felülmúlva a Tesla legnagyobb hatótávolságú Model Y-ját, amely maximum 622 kilométeres távolságra képes. A 400 kilowattos maximális töltésnek köszönhetően pedig tíz perc alatt 300 kilométernyi hatótávolságra elegendő mennyiségű energiával tölthető fel az akkumulátor, így az autó igazi új mércét állíthat a villámgyors töltési technológiában.

Az új digitális szoftver akár 20-szoros számítási teljesítményt biztosít a korábbi rendszerhez képest. Teljesen új dizájn és panorámavetítős műszerfal is az újítások között szerepel .A BMW a projekt szoftverét világszerte, több mint 5 000 szakember bevonásával fejlesztette ki, többek között Portugáliában, Dél-Afrikában, Kínában, Indiában, Romániában és az Egyesült Államokban.

Az új modell a debreceni üzemben készül.

A BMW végre visszavág és most tényleg kihívja a Teslát

A Tesla évekig dominálta az elektromos luxusszegmenst, különösen Európában is, ahol a Model Y az eladások csúcsán állt. A BMW most ezt a pozíciót támadja. Ez nem csupán számháború a két gyártó között. A BMW szoftveres és gyártástechnológiai fejlesztésekben is előzni szeretne, hogy eloszlassa a „lemaradó nyugati gyártó” képét.

A Neue Klasse a teljes flotta átalakulását elindítja

A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse szerint az iX3 fejlesztése a vállalat történetének legnagyobb egyszeri befektetése egyetlen architektúrába, és két éven belül az új elektromos technológia minden modellben megjelenik. Ez a lépés nemcsak a globális versenyképességet növeli, hanem azt is bizonyítja, hogy a BMW képes visszavágni a legkeményebb piaci kihívásoknak.

A BMW-nél érzik, hogy a verseny nemcsak a Teslával zajlik, hanem a kínai gyártókkal is: BYD, Xiaomi és társaik már elárasztották az ázsiai piacot olcsó, de fejlett EV-kkel. A BMW-nek ezekkel is versenyeznie kell – miközben az amerikai vámháború és az alkatrész-ellátási kihívások is feszítik a piacot.

Ez az iparág új mércéje lesz” – mondta Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója.

Címlapkép forrása: BMW

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.