2025 augusztus 02

Meglepte az elemzőket a Danone – Ázsia húzta fel a bevételt

Felülteljesítette az elemzői várakozásokat a világ legismertebb joghurtgyártója. A Danone 4,1 százalékos árbevétel-növekedést ért el a második negyedévben, elsősorban a kínai és ázsiai piacokon elért kiugró eredményeknek köszönhetően. Mindezt annak ellenére, hogy az európai árak csökkentek.

Pozitív meglepetés a számokban

Felülmúlta a várakozásokat a Danone második negyedéves árbevétel-növekedése. A francia élelmiszeripari vállalat stabil növekedést mutatott a csökkenő európai árak ellenére is. A Danone bevétele ugyan névlegesen 0,4 százalékkal 6,913 milliárd euróra csökkent 2024 második negyedévében a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt, de valós teljesítményét összehasonlítható alapon kell nézni. Itt a bevétel 4,1 százalékkal nőtt éves szinten, meghaladva az elemzői konszenzust, amely 3,8 százalékos bővülést prognosztizált – számolt be az eredményről a Reuters.

A növekedést két fő tényező segítette:

  • 3,2 százalékos eladási volumen növekedés világszerte

  • 1,0 százalékos átlagos áremelkedés, amely főként a prémium termékeknél jelentkezett

Régiós bontásban Kína és Ázsia viszik a prímet

  • Kína, Észak-Ázsia és Óceánia volt a legerősebb piac: itt 12,4 százalékkal bővült a bevétel összehasonlítható alapon.

  • Európában visszafogottabb növekedés történt: 2,2 százalékkal nőtt a bevétel, az értékesítési volumen 2,4 százalékos emelkedése mellett 0,2 százalékkal csökkentek az árak.

  • A Danone-nál tehát a volumenhajtott növekedés dominált, különösen az alacsonyabb árfekvésű, de magas keresletű termékek esetében.

Nyereségesség is javult

  • Az üzemi nyereség 3,7 százalékkal nőtt az első félévben, elérve az 1,811 milliárd eurót.

  • A működési árrés 13,2 százalékra emelkedett az előző évi 12,69 százalékról – ez az inflációs környezetben is stabil költségkontrollra utal.

Kilátások 2025-re

A Danone megerősítette éves előrejelzését: 3–5 százalékos árbevétel-növekedéssel számol összehasonlítható alapon 2025-ben. A vállalat továbbra is globális terjeszkedésére, portfóliódiverzifikációjára és egészségtudatos termékeire épít.

A Danone 4,1 százalékos bevételnövekedést ért el a második negyedévben, meghaladva az elemzői várakozásokat. Ázsiában szárnyal az eladás.

Címlapkép forrása: Shutterstock

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.