
Meglepte az elemzőket a Danone – Ázsia húzta fel a bevételt
Felülteljesítette az elemzői várakozásokat a világ legismertebb joghurtgyártója. A Danone 4,1 százalékos árbevétel-növekedést ért el a második negyedévben, elsősorban a kínai és ázsiai piacokon elért kiugró eredményeknek köszönhetően. Mindezt annak ellenére, hogy az európai árak csökkentek.
Pozitív meglepetés a számokban
Felülmúlta a várakozásokat a Danone második negyedéves árbevétel-növekedése. A francia élelmiszeripari vállalat stabil növekedést mutatott a csökkenő európai árak ellenére is. A Danone bevétele ugyan névlegesen 0,4 százalékkal 6,913 milliárd euróra csökkent 2024 második negyedévében a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt, de valós teljesítményét összehasonlítható alapon kell nézni. Itt a bevétel 4,1 százalékkal nőtt éves szinten, meghaladva az elemzői konszenzust, amely 3,8 százalékos bővülést prognosztizált – számolt be az eredményről a Reuters.
A növekedést két fő tényező segítette:
-
3,2 százalékos eladási volumen növekedés világszerte
-
1,0 százalékos átlagos áremelkedés, amely főként a prémium termékeknél jelentkezett
Régiós bontásban Kína és Ázsia viszik a prímet
-
Kína, Észak-Ázsia és Óceánia volt a legerősebb piac: itt 12,4 százalékkal bővült a bevétel összehasonlítható alapon.
-
Európában visszafogottabb növekedés történt: 2,2 százalékkal nőtt a bevétel, az értékesítési volumen 2,4 százalékos emelkedése mellett 0,2 százalékkal csökkentek az árak.
-
A Danone-nál tehát a volumenhajtott növekedés dominált, különösen az alacsonyabb árfekvésű, de magas keresletű termékek esetében.
Nyereségesség is javult
-
Az üzemi nyereség 3,7 százalékkal nőtt az első félévben, elérve az 1,811 milliárd eurót.
-
A működési árrés 13,2 százalékra emelkedett az előző évi 12,69 százalékról – ez az inflációs környezetben is stabil költségkontrollra utal.
Kilátások 2025-re
A Danone megerősítette éves előrejelzését: 3–5 százalékos árbevétel-növekedéssel számol összehasonlítható alapon 2025-ben. A vállalat továbbra is globális terjeszkedésére, portfóliódiverzifikációjára és egészségtudatos termékeire épít.
A Danone 4,1 százalékos bevételnövekedést ért el a második negyedévben, meghaladva az elemzői várakozásokat. Ázsiában szárnyal az eladás.
Címlapkép forrása: Shutterstock
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.