
Ér egymilliárdot a Marc Jacobs luxusmárka? – Több vevő közül is válogat Louis Vuitton ház
Óriási váltásra készül az LVMH divatház. A világ legnagyobb luxuskonszernje eladhatja a Marc Jacobs divatmárkát. Úgy tűnik van is rá vevő az akár egymilliárd dolláros üzletre. A lépés jól jelzi, hogy a divatcég a pandémia utáni keresletcsökkenésből és a luxuspiac átrendeződéséből nem tudott kilábalni így új stratégiába kezdett és szabadul a számára nem megfelelő profitot hozó márkáktól.

Egymilliárd dollárért adhatja el az LVMH a Marc Jacobs márkát – Több vevő is versenyben
Stratégiai átalakításra készül a világ legnagyobb luxusipari csoportja: az LVMH tárgyalásokat folytat a Marc Jacobs márka eladásáról – értesült az eladásról a Wall Street Journal. Az üzlet értéke elérheti az egymilliárd dollárt, és jól tükrözi, hogyan reagál a francia luxusóriás a pandémia utáni keresleti visszaesésre és a piac szerkezetének átalakulására – olvasható a hír a Reuters oldalán.
A luxusbirodalom racionalizál?
A Marc Jacobs márka eladása stratégiai lépés lehet az LVMH részéről, amely az elmúlt negyedévekben egyre erőteljesebben szembesül a globális luxuspiac lassulásával:
Az LVMH divat- és bőráru üzletágának bevétele az idei második negyedévben 9 százalékkal csökkentek. Az LVMH luxuskonszern bevételei visszaestek. A bevétel esése főleg a zászlóshajó Louis Vuitton táskák és Dior márka vásárlásainak a csökkenése hozta. Úgy tűnik az elmúlt 3 év során a cégcsoport továbbra sem lábalt ki a pandémia utáni visszaesésből Ez a visszaesés meghaladta az elemzői várakozásokat, amely 7,8 százalékos visszaesést prognosztizált.
A kereslet különösen Kínában és Japánban esett vissza. A kínai régió évtizedekig a cégcsoport növekedési motorja volt. A bevételek visszaesése az ázsiai régióban sokszor az árfolyam különbözetek miatt is alakult és elindult a luxusbrand vásárlóinak turizmusa. Ez azt jelentette, hogy a kínai turisták Japánba mentek Louis Vuitton vagy Dior termékekért, mivel a jen gyengébb volt, így kedvezőbb áron kaphatták meg a luxusmárkákat. A japán bevétel egyébként a tavalyi 57 százalék növekedés után idén 28 százalékkal esett.
Több jelentkezővel folynak a tárgyalások a márka eladásáról
A WSJ szerint a tárgyalások több érdeklődővel is zajlanak. Az egyik legjobban befutónak számító Reebok tulajdonosa az Authentic Brands Group. De tárgyalások folynak még a Bluestar Alliance-val, a Brookstone tulajdonosai és a Vera Wang márka anyavállalaltával a WHP Global-lal.
Az LVMH, a Marc Jacobs és a kérő cégek egyelőre nem kommentálták a tárgyalásokat, de a bennfentes források szerint a megállapodás rövidesen megszülethet, ha nem akad meg az egyeztetési folyamat.
Az LVMH gyorsan lép ha kell
Az LVMH-t korábban a felvásárlásai tették híressé. Ilyen volt a legendás Tiffany & Co. 16 milliárd dolláros akvizíciója 2021-ben. A csoport a múltban is hajlandó volt stratégiai márkák értékesítésére, ha azok nem illeszkedtek hosszú távú terveikbe. 2016-ban eladták a Donna Karan és DKNY márkákat 650 millió dollárért.
Az elmúlt években kiszálltak az Off-White és Stella McCartney tulajdonrészeikből is. Bár ebben az esetben inkább a tervezőnő akarta a kisebbségi tulajdonrészt visszavásárolni, amit idén meg is tett. Ebben az esetben a divatcég ökotudatossága miatt törétnt a visszavásárlás, mivel Stella McCartney köztudottan nem használ állati termékeket a brandjében. Ettől függetlenül tanácsadói pozícióját továbbra is megtartotta az LVMH-ban.
A Marc Jacobs márka már nem elég erős az LVMH szerint
Az amerikai tervező 1984-ben alapította saját márkáját. 1997-ben az LVMH megbízta Jacobsot a Louis Vuitton kreatív vezetésével, és részesedést szerzett a Marc Jacobs brandben. A márka azóta is híres merész, streetwear és high fashion elemeket ötvöző stílusáról, de az LVMH portfólióján belül már nem számít húzónévnek.
Az eladás oka mögött a költségcsökkentés és új növekedési stratégia áll. A luxuspiac jelentősen átrendeződik. A fogyasztók visszafogják a prémium termékek vásárlását, különösen a fiatalabb célcsoportokban.
Az LVMH célja, hogy a legnagyobb márkákra Louis Vuitton, Dior, Fendi márkákra koncentráljon, miközben a kisebb divatházak racionalizálásra kerülnek.
Regionális kihívások előtt áll a luxuscég
A luxusipar földrajzilag is átalakulóban van. Az eddigi szárnyaló ázsiai kontinens visszaesőbe. Japán például 28 százalékos visszaesést mutatott egy év alatt és Kína sem remekelt az eladásokkal.. Európában is erőteljes a visszaesés. Az Egyesült Államoknál a kereslet stagnál a vámintézkedésekből fakadó bizonytalanság miatt.
Címlapkép forrása: Unsplash
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.