
Az Adobe történelmi csúcson – Új negyedéves rekordok és még ambiciózusabb jövőkép
Erőteljes második negyedéves eredményekről számolt be az Adobe, a világ legnagyobb képszerkesztő szoftvergyártója. A bevétel és profit egyaránt túlszárnyalta az elemzői várakozásokat, a vállalat pedig megemelte éves kilátásait is.

Az Adobe vállalat új történelmi csúcsot döntött az idei év második negyedéves jelentése szerint. Forrás: Adobe
Erős negyedévvel az Adobe bevételi és profitrekordot ért el
A 2025-ös pénzügyi év második negyedévében az Adobe Inc. adózott eredménye 1,691 milliárd dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 1,573 milliárd dollárral. Ez 7,5 százalékos éves növekedésnek felel meg. A részvényenkénti nyereség 3,49 dollárról 3,94 dollárra emelkedett, míg az egyszeri tételek nélküli EPS 4,48 dollárról 5,06 dollárra nőtt, meghaladta az elemzésben szereplő 4,97 dollárt – számolt be a vállalat az idei év második negyedévéről.
Rekordszintű bevétel, erős előfizetési növekedés
A negyedéves bevétel 10,6 százalékkal, 5,873 milliárd dollárra nőtt, amely új rekordot jelent a vállalat történetében. A legnagyobb mértékű bővülést az előfizetéses modell hozta. Ebből a forrásból 5,641 milliárd dolláros bevételt ért el a cég, ami 11,5 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Optimista előrejelzések a következő negyedévre
A folyó, harmadik negyedévre az Adobe 5,875 és 5,925 milliárd dollár közötti árbevételt, valamint 5,15–5,20 dollár közötti egyszeri tételek nélküli részvényarányos nyereséget prognosztizál. Ezzel tovább erősíti pozícióját a szoftverpiacon és az előfizetéses szolgáltatások szegmensében.
A vállalat az éves előrejelzéseit is megemelte. Az árbevételi célt 23,3–23,55 milliárd dollárról 23,5–23,6 milliárd dollárra korrigálták. Az egyszeri tételekkel számolt részvényenkénti eredmény 15,8–16,1 dollárról 16,3–16,5 dollárra emelkedett. Az egyszeri tételek nélküli EPS előrejelzése 20,2–20,5 dollárról 20,5–20,7 dollárra nőtt.
Címlapkép forrása: Adobe Company
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.