2025 május 29

Nutellás földimogyoróval hódítaná meg Amerikát a Ferrero – Hatvan év után változik a recept

Történelmi újítás jön az olasz édességgyártónál. A Ferrero először módosítja a Nutella receptjét, hogy jobban passzoljon az amerikai ízlésekhez. Az új Nutella Peanut termékkel és 95 millió eurós európai gyárfejlesztéssel erősíti globális terjeszkedését az olasz édességóriás.

A Ferrero hatvan év után először változtat receptet, hogy az amerikai ízlésnek is jó legyen. Forrás: Ferrero

Nutella földimogyoróval? Igen, és Amerikában debütál

A Ferrero bejelentette: piacra dobja a „Nutella Peanut” névre keresztelt új terméket, amely a klasszikus mogyorókrém amerikai változata, pörkölt földimogyoróval kiegészítve. Ez lesz az első alkalom, hogy a cég hat évtized után változtat a Nutella eredeti receptjén – mégpedig a világ legnagyobb édességpiaca, az Egyesült Államok kedvéért – jelent meg a hír a European Supermarket oldalán.

Nagyszabású amerikai terjeszkedés indul

A Nutella Peanut bevezetése része a Ferrero nagyszabású észak-amerikai stratégiájának, amelynek célja az országban a piaci részesedés növelése, amely jelenleg csupán 2 százalék. Ennek érdekében az amerikai ízléshez igazított termékek fejleszt. Továbbá új fogyasztói csoportok szólít meg. Az új termék mellett érkeznek a Dr. Pepper ízesítésű Tic Tac cukorkák és a Ferrero Rocher táblás csokoládék (tej, étcsoki, fehér, karamell, válogatott ízek).

Milliárdos befektetések Amerikában és Európában

A Ferrero az elmúlt években felvásárolta a Nestlé USA édességüzletágát. Tovább a Brach’s-t és a Fannie May-t. Új gyárakat és logisztikai központokat épített az USA-ban. Továbbá kutatás és fejlesztési központot hozott létre Chicagóban

Közben Európában is bővít és 95 millió eurót fektet a normandiai Villers-Écalles-i Nutella-gyárába, amely a világ legnagyobb üzeme. A globális mogyorókrém termelés 25 százalékát adja.

Címlapkép forrása: Unsplash