Mindig megéri a SEO-val foglalkozni
Egy vállalkozás üzemeltetése mindig a kiadások és bevételek közötti egyensúlyozásról szól. Bár célszerű lenne minimalizálni a költségeket, vannak olyan dolgok, melyekre muszáj megfelelő összeget fordítani, hiszen nélkülük leállna az üzlet működése.
Ilyen terület a marketing is, hiszen manapság már nem igaz, hogy a “jó bornak nem kell cégér”.
Az online marketing egy kiemelkedően fontos területe a keresőoptimalizálás. Ez a hosszú távú eszköz segíthet abban, hogy weboldalunk forgalma stabil és kiszámítható legyen. Bár a SEO egy rendkívül átfogó fogalom, jelentős részét képezi a SEO szövegírás, melynek néhány alapelvét bemutatjuk a cikk hátralévő részében.
Ez a keresőbarát szövegek alapgondolata
A keresőmotorok, köztük a Google, mindig a felhasználók igényeit tartják szem előtt: olyan találatokat akarnak mutatni az embereknek egy-egy keresőszóra, mely a lehető leghasznosabb lehet számukra.
Ebből az alapelvből kiindulva máris látszik a keresőoptimalizált írások egyik fő iránymutatója, a hasznosság és az értékek megfelelő közvetítése. A Google olyan szövegeket részesít előnyben, melyek segítenek megoldani a felhasználók egy-egy problémáját, tehát neked is érdemes ilyen szemléletet követni, amikor a weboldaladra készítesz bejegyzéseket.
Tudod, melyek a legfontosabb kulcsszavaid?
A SEO szolgáltatás egyik legfontosabb része a kulcsszókutatás – ha dolgoztál már szakemberrel, akkor biztosan készítettek neked ilyet, vagy legalább ajánlották számodra ezt a szolgáltatást. A kulcsszavaid ismerete elengedhetetlen, hiszen ezek köré kell felépítened a honlapod és annak tartalmát.
Törekedj rá, hogy az írásaid címében és az alcímekben szerepeljen a fókuszba tett kulcsszó, illetve illeszd be az URL-be, title és meta description részekbe, továbbá a képeid alt text szövegeibe is! Ha ezeket ki tudod pipálni, a keresőmotorok sokkal könnyebben felismerik, milyen szavakra érdemes jó helyen megmutatni az adott aloldalad.
A jó szöveg illeszkedik a célközönséghez
Ha nem most kezded az online marketinget, biztosan te is meg tudod határozni, ki a te pontos célközönséged. Lényeges, hogy a szövegek az ő nyelvükön íródjanak, ugyanis a keresési szándék mellett ezzel tudsz a leginkább közel kerülni hozzájuk.
Képzeld magad a vásárlóid helyébe, és gondold végig, mi lehet nekik fontos, mi a problémájuk, illetve azt sem árt áttekinteni, vajon mennyi információval rendelkeznek a témáról. Utóbbi megmutatja, hogy mennyire kell leegyszerűsíteni a nyelvezetet.
Nem muszáj neked bajlódni a szövegírással
A tartalomkészítés csupán a SEO egyik része, de már ez is óriási energiabefektetéssel járhat, ha igazán jól akarod csinálni. A marketing szövegírás egy szakma, amit kitanulni ugyan nem lehetetlen, de rá kell szánnod a szükséges időt.
Ha úgy érzed, hogy nem akarsz ezzel bajlódni, akkor érdemes lehet profik segítségét igénybe venni. Számos céget találhatsz, akik A-tól Z-ig el tudják végezni a szükséges SEO folyamatokat, neked pedig csak hátra kell dőlnöd, és várni, hogy jöjjenek az eredmények.