Pinterest részvényei összeomlottak: Miért zuhant 15%-ot, hiába a pozitív bevételek?
Pinterest részvényei 15%-kal estek csütörtökön, miután a közösségi média vállalat gyenge negyedik negyedévi bevételi előrejelzést adott, pedig a harmadik negyedévben meghaladta az elvárásokat. A LSEG adatai szerint a Pinterest harmadik negyedévi bevétele 898 millió dollár volt, szemben a várt 896 millió dollárral, míg a részvényenkénti nyereség 40 cent lett, meghaladva a várt 34 centet.
A vállalat negyedik negyedévre vonatkozó bevételi előrejelzése 1,125–1,145 milliárd dollár között mozog, amelynek közepe, az 1,135 milliárd dollár elmarad az elemzői 1,143 milliárd dolláros várakozástól.
A harmadik negyedévben a Pinterest 537 millió havi aktív felhasználót ért el világszerte, felülmúlva az elemzők 532,6 milliós előrejelzését. A nettó nyeresége 354%-kal nőtt éves szinten, elérve a 30,56 millió dollárt, míg összköltségei és kiadásai 904 millió dollárt tettek ki, ami 17%-os növekedés a tavalyi 768 millió dollárhoz képest.
A Pinterest negyedéves eredményei a tech szektorban és az online hirdetési iparágban tapasztalható élénkülés közepette érkeztek. Az Amazon 14,3 milliárd dolláros, 19%-os növekedést ért el hirdetési üzletágában, míg a Meta 40,59 milliárd dolláros bevételt produkált a harmadik negyedévben, amely 19%-os növekedést jelentett, bár felhasználószámuk nem teljesítette a várakozásokat. A Meta részvényei ennek következtében enyhén estek, és a vállalat figyelmeztetett, hogy 2025-ben jelentős költségnövekedés várható infrastruktúrájában.
A Google, a Meta, az Amazon és a Microsoft hirdetési bevétel-növekedése figyelemre méltó volt: az Alphabet 10%-os éves növekedéssel 65,85 milliárd dolláros reklámbevételeket jelentett, míg YouTube egysége 12%-kal növekedett, 8,92 milliárd dollárt termelve.
Mindezen számadatok tükrében a Pinterest részvényeinek meredek esése kiemeli az elemzők és a befektetők érzékenységét a növekedési kilátásokkal szemben.