A Puma negyedéves bevétele elmaradt a várttól
A Puma német sportszergyártó az elemzők által vártnál kisebb bevételt ért el a harmadik negyedévben – derült ki a vállalat szerdai jelentéséből.
A sportszergyártó eladásból származó bevétele éves összevetésben 0,1 százalékkal 2,308 milliárd euróra csökkent a tavalyi harmadik negyedévi 2,311 milliárd euróról, elmaradva az elemzők által várt 2,36 milliárd eurótól, negatív árfolyamhatások mellett. Árfolyam-ingadozásoktól megtisztítva ugyanakkor éves szinten 5 százalékkal bővült a Puma bevétele a harmadik negyedévben. A szeptember végével záródott három hónapban a Puma adózott eredménye 3 százalékkal, 127,8 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 131,7 millió euróról. A kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) alig változott, 0,3 százalékkal, 237 millió euróra emelkedett a tavalyi harmadik negyedévi 236,3 millió euróról. A harmadik negyedévben Észak-Amerika, Latin-Amerika, az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika), valamint az ázsiai és csendes-óceáni térség eladásai egyaránt bővülést mutattak éves összevetésben. A Puma szerdán megerősítette az idei évre vonatkozó kilátásait, továbbra is közepes egyszámjegyű bevételnövekedésre, és 620-670 millió euró közötti működési eredményre számít. A Puma részvénye mintegy 5,8 százalékos mínuszban állt szerdán 13 óra körül a frankfurti tőzsdén.