Miért népszerű a TikTok, hogyan növelhető általa az eladások száma?
Napjainkban nagy közkedveltségnek örvendő platformmá nőtte ki magát a TikTok. De minek köszönheti a nagy népszerűségét és a dinamikus növekedését? Azonnal kiderül.
Amit a TikTok népszerűségéről és a platformon történő eladások növeléséről érdemes tudni
A TikTok népszerűségének kihasználása pénzügyi szempontból is megéri. Tudják ezt a Webáruház készítés áraknál is, ahol a webshop készítés során minden lehetőséget megragadnak arra, hogy a legoptimálisabb paraméterekkel rendelkező weboldalt hozzák létre az ügyfeleik részére. De mi is az a TikTok?
A TikTok nem más, mint egy olyan platform a közösségi médiában, amelyet különböző felhasználói tartalmak gyártására, megtekintésére, illetve megosztására hoztak létre. Ide olyan rövid videós tartalmak kerülnek fel, amelyek kezdetben csak 60 másodpercesek voltak, de manapság már akár 10 perc terjedelmű videók is feltehetőek. A 2016-ban elindult oldalnak napjainkra már több mint 1 milliárd aktív felhasználója van. Bár némileg hasonlít más közösségi oldalakra, de a konkrét tartalom miatt mégis különbözik tőlük.
Kik alkotják a platform közönségét?
A TikTokról az terjedt el, hogy főként azok a fiatalok használják, akik még nem rendelkeznek fizetőképes kereslettel, így sok vállalkozás esetében elvileg nem tartoznak a releváns célcsoport kategóriába. Hazánkban tényleg a fiatalok vannak nagyobb részben jelen, melybe a 16-24 éves korcsoport tartozik, de nagy arányban vannak már a 25 év felettiek is, akiknek van saját jövedelmük. Jó hír lehet a vállalkozások számára, hogy nagyon sok döntéshozó nézegeti az oldalt az edukatív tartalmak böngészésére, ezért a B2B kapcsolatépítésre is használható.
Hogyan használhatod jól a TikTokot a márkaépítésre és az eladásra?
Elsőként a feladat itt is a figyelem felkeltése, ami nem éppen egy könnyű feladat, mert rengeteg tartalom kerül ki a TikTokra másodpercenként. A lényeg a tartalom érdekességben, aktualitásában, a téma feldolgozásában és a szórakoztatásban rejlik. Ezek valamelyikét feltétlenül fel kell használni a tartalom gyártásakor, itt is érvényesül az az aranyat érő mondás miszerint: a célcsoportodnak készítsd videókat, ne magadnak.
Nem árt ismerni az algoritmus működését sem, hiszen anélkül nincs siker. Az algoritmus folyamatosan tanul, tanulmányozza a felhasználók viselkedését, ezáltal személyre tudja szabni az ajánlásait. Tartalomajánláskor figyelembe veszi azok interakcióit, a kulcsszavakat és megadott érdeklődési köröket, a felhasználóról megadott információkat.
A TikTok nem titkolt célja, hogy minél tovább maradjon valaki az oldalon, a legfontosabb mérőszáma pedig a watch time, azaz a nézési idő. Ezt a platform másodpercben és percben méri. A mérőszámok közé tartozik az is, ha valaki elmenti a videót, mert azt értékes tartalomként tartja nyilván.
A TikTok az a platform, aminek a létezését te sem hagyhatod figyelmen kívül akkor, amikor el akarsz jutni a potenciális ügyfeleidhez. Használd ki a lehetőséget és készíts (vagy készíttess) rövid videós tartalmakat!