2024 december 21

Céges autó? Sokan már elektromos autóban gondolkoznak

Egyre több az elektromos céges autó itthon, stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac. Az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik. A folyamatosan emelkedő bérleti díjak azonban továbbra is kihívást jelentenek a cégeknek. Írja a Vezess.

A flottakezelők többsége (63%) számára az elmúlt év legnagyobb kihívását az új autók magasabb havi díja jelentette. Derült ki az Ayvens flottakezelő és mobilitási szolgáltató körképéből. Az elmúlt egy évben visszaszorult a piac. Jelenleg minden szereplő a költségek optimalizálására, az állománya észszerű átszervezésére törekszik.

Az operatív lízing térnyerése azonban változatlan. Sőt, a flottakezelés kiszervezése gyakorlatilag megatrend. Hiszen a vállalatok ezzel mentesülhetnek az üzemeltetés, szervizelés és a maradványértékek pénzügyi kockázatától, fix havi díjak mellett használhatják az autóikat.

Arra a kérdésre, hogy a jelenlegi piaci helyzetet látva milyen flottapiaci megoldást terveznek bevezetni a következő 1-3 évben, a flottakezelők és cégvezetők több mint fele a részben elektromos flottára való átállást jelölte meg válaszként. 16 százalékuk autómegosztó szolgáltatásokat vezetne be, 8 százalékuk a mikromobilitási eszközök alkalmazását fontolgatja, a válaszadók 40 százaléka viszont ezek mindegyikében gondolkodna, egy átfogó mobilitási csomag kialakításával.

Az elektromos autók iránti kereslet növekedése tapasztalható

Az Ayvens saját ügyfélkörében az elektromos autók iránti kereslet növekedését tapasztalja. Ez nagyban köszönhető annak, hogy a hazai képviseletek anyavállalatai is ezek mellett tették le a voksukat. De nem csak az elektromos autókban látják a fenntarthatóságot. Sok múlik azon, hogy milyen a cégautó-politika és hogyan használják az autókat.

A flottakezelők és cégvezetők közel háromnegyede (72%) szerint a cégénél inkább a státusz, pozíció határozza meg az autó kategóriáját. Kevesebb mint egyötödük (19%) látja úgy, hogy elsősorban a személyes használati igényekhez igazodik az autó kategóriája. Elenyésző azoknak a céges válaszadóknak a száma, akik szerint cégüknél az autók méretét, felszereltségét kizárólag az üzleti igények szabják meg (8%). Ennek ellenére a flottakezelők és cégvezetők, valamint a sofőrök többsége is méltányosnak és észszerűnek tartja az autók kiosztásának jelenlegi rendszerét.

Státusszimbólum

A cégvezetők és flottakezelők többsége (58%) inkább, vagy teljesen egyetért azzal, hogy az autó egyfajta státusszimbólum. Ők is megnézik, milyen autóval érkezik a partnerük. A sofőrök ezzel még inkább egyetértenek. Ebben a csoportban a válaszadók közel 70 százaléka inkább, vagy teljesen egyetért ezzel a kijelentéssel. A válaszok alapján az látszik, hogy mind a flottakezelők és cégvezetők, mind pedig a sofőrök jelentős része (47-48%) inkább úgy érzik, hogy jobban elismerik őket az üzleti partnereik, ha magasabb kategóriájú autóval járnak.

Forrás

Képek forrása: Shutterstock