2024 december 27

Tudnivalók a cégkivonatok különféle típusairól

A cégkivonat egy olyan dokumentum, amelyre az üzleti életben rengeteg szituációban lehet szükség. Ide sorolható például a szerződéskötés, a pályázatokkal kapcsolatos ügyintézés, a banki hiteligénylés, de akár egy egyszerű tájékozódás is. Azonban azzal fontos tisztában lenni azzal, hogy a különböző szituációkban eltérő típusú cégkivonatra lehet szükség. 

Cégkivonat kedvező áron beszerezhető a CEGKIVONATMOST oldalán, ahol az ügyintézés gyors és gördülékeny. Az ügyfélszolgálatuk gyorsasága 15 éves szakmai tapasztalattal párosul. 

Típusok

Többféle típusú cégkivonat szerezhető be attól függően, hogy az adott ügyintézés során mire van szükség. 

  • Ingyenes cégkivonat: Az ingyenes cégkivonat bárki számára ingyenesen elérhető és letölthető. Azonban nem minden ügyintézés során használható a hitelesítés hiánya miatt. Ez a dokumentum ugyanis nem biztos, hogy naprakész információkat tartalmaz. Kizárólag tájékozódásra alkalmas. 
  • Hiteles cégkivonat: Ezt a változatot elektronikus formában vagy papír alapon is lehet igényelni. Hitelesített formában tartalmazza a céggel kapcsolatos legfontosabb adatokat. Ezt a változatot a legtöbb helyen elfogadják. 
  • Közhiteles cégkivonat: Ez a típus jelenti a legmagasabb hitelesítési formát. Ezt olyan helyeken is elfogadják, ahol a hiteles változat nem megfelelő. Ez a dokumentum a legmagasabb hitelesítési formával rendelkezik. Kizárólag papíralapú formában érhető el. 
  • Apostille felülhitelesített cégkivonat: Az Apostille egy tanúsítvány, amellyel azokat az okiratokat látják el, amelyek külföldön kerülnek felhasználásra. A tartalma megegyezik a magyar nyelvű közhiteles cégkivonat tartalmával. Azonban csak azokban az országokban használható fel, amelyek csatlakoztak az Apostille Egyezményhez. 

Cégkivonat igénylése

Ma már nem kell személyesen sorban állni a hivatalokban a cégkivonat igényléséhez, hiszen interneten keresztül, valamint telefonon keresztül is igényelhetőek. A telefonos ügyfélszolgálat segítségére akkor lehet szükség, ha valaki útközben szeretne rendelni, vagy vannak olyan kérdései, amelyekre a vásárlás előtt szeretne szakmailag pontos választ kapni. 

Például a CEGKIVONATMOST esetében sok vásárló választja a telefononos lehetőséget. A telefonos rendeléshez csak egy adószámra, egy cégjegyzékszámra vagy egy cégnévre van szükség. Továbbá meg kell mondani, hogy pontosan milyen változatra van szükség. A díj kifizetését követően azonnal kiküldésre kerül a kért cégkivonat elektronikus vagy papír alapú formában. 

Tájékozódás

Ahogy már korábban is említettük, többféle típusa van a cégkivonatoknak, ezért fontos kiemelni, hogy a rendelést megelőzően tájékozódni kell az adott befogadó szervnél, hogy pontosan milyen változatra van szükség. 

Ezt a lépést nem szabad kihagyni, hiszen rendkívül kellemetlen, ha nem a megfelelő cégkivonat megrendelésére kerül sor. Olyan kellemetlenségektől lehet megkímélni magunkat, mint a feleslegesen kifizetett benzinköltség, parkolási díj, valamint az ügyintézésre feleslegesen pazarolt rengeteg idő.