Kínában nőtt a hazai autómárkák értékesítése és belföldi piaci részesedése
Kínában több mint negyedével emelkedett a kínai márkájú személygépkocsik értékesítése az év első négy hónapjában. A belföldi piacon növekedett a kínai márkák részesedése is az összes eladásokban a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM adatai alapján.
A CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) adatai szerint 4,66 millió kínai márkájú személygépkocsit értékesítettek az év első négy hónapjában, 26,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A kínai márkájú személygépkocsik részesedése a belföldi értékesítésekben az egy évvel korábbihoz képest 7,7 százalékponttal 60,7 százalékra emelkedett az év első négy hónapjában. Áprilisban 1,27 millió kínai márkás személygépkocsit értékesítettek Kínában, 27,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A haszongépjármű-értékesítés 8,1 százalékkal nőtt az első négy hónapban éves bázison, 1,39 millióra. Ebből 1,1 milliót belföldön értékesítettek, 288 ezret pedig külföldön.
Az export 26,5 százalékkal nőtt. A január-áprilisi haszongépjármű-eladásokból 1,23 millió volt tehergépjármű, 7,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az autóbusz-értékesítések 14,7 százalékkal nőttek 158 ezerre.
A CAAM jelentése szerint a kínai autóiparban az első negyedévben éves bázison 9,7 százalékkal nőtt az előállított hozzáadott érték, ami 3 százalékkal haladja meg a kínai feldolgozóipar átlagos növekedését. Az autóipari ágazat értékesítési árbevétele 6,2 százalékkal nőtt 2,25 billió jüanra (316 milliárd dollár). Az ágazat vállalatainak a nyeresége pedig 32 százalékkal emelkedett 103,95 milliárd jüanra.
Képek forrása: Shutterstock